Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky
Thesis title in Czech: Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky
Thesis title in English: The graphomotor skills readiness of preschool children to enter primary school
Key words: Školní zralost|Grafomotorika|Vývoj kresby|Mateřská škola|Dítě předškolního věku
English key words: School readiness|Graphomotorics|Drawing development|Preschool children|Kindergarten
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.12.2020
Date of assignment: 09.12.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 05.01.2021
Date and time of defence: 01.09.2021 09:00
Date of electronic submission:21.07.2021
Date of proceeded defence: 01.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Záměrem práce Připravenost předškolních dětí na vstup do základní školy v oblasti grafomotoriky bude zjistit, jak jsou děti z heterogenních tříd mateřských škol připraveny na vstup do základních škol, především v oblasti grafomotoriky. Práce se bude skládat ze dvou hlavních částí. První bude zahrnovat teoretická východiska školní připravenosti, které jsou nutná pro zahájení povinné školní docházky. Vymezení pojmu školní zralosti a jejích konkrétních oblastí. Výzkumná část bude obsahovat případové studie konkrétních dětí, které by měly v následujícím roce nastoupit na základní školu.
References
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte.. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 415-1
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247- 1040-4.
KŘIŠŤANOVÁ, L. Diagnostika laterality a metodika psaní levou rukou. Hradec Králové: Gaudeamus, 1995. ISBN 8070412054.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0793-9.
LOOSEOVÁ, A. C., aj. Grafomotorika pro děti předškolního věku: cvičení pro děti ve věku od 4 do 8 let. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-540-7.
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: UP, 1993. ISBN 80-7067-287-0.
KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství. 2002. ISBN 80-239-0082.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073673130.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 8024712849.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html