Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Thesis title in Czech: Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Thesis title in English: Education for values for children and young people from socio-culturally disadvantaged backgrounds
Key words: Etnické skupiny|Hodnoty výchovy|Chudoba|Integrace Romů|Multikulturní výchova|Národnostní menšiny|Nerovnost ve vzdělávání|Sociokulturně znevýhodňující prostředí|Výchova a vzdělávání romských dětí|Vyloučené lokality
English key words: Ethnic groups|Values of education|Poverty|Roma integration|Multicultural education|National Minorities|Inequality in education|Socio-culturally disadvantaged environment|Education of Roma children|excluded sites
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.12.2020
Date of assignment: 08.12.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 16.12.2021
Date and time of defence: 16.06.2022 10:00
Date of electronic submission:27.04.2022
Date of proceeded defence: 16.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce s názvem Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí se zabývá výchovou a vzděláváním romských dětí. Dále popisuje integraci dětí do běžného vzdělávacího proudu a jejich výchovu k hodnotám. Práce popisuje dobrou praxi škol v začlenění dětí do majoritní společnosti a přístup škol k odlišnostem dětí z vyloučených lokalit. Teoretická část se zabývá historií Romů a jejich přístup k výchově dětí. Výzkumná část v diplomové práci je zaměřena na dobrou praxi škol, kde jsou romské děti společně vzdělávány s dětmi majoritní společnosti. Do textu jsou zařazeny citace. Jedna kapitola je věnována historii Romů a etnickým skupinám.
References
BAUMAN, Zygmunt. Tekutá modernita. 2020. Druhé. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-1602-5.
BITTNEROVÁ, Dana. Etnické komunity: Romové. 2013. Praha: FHS UK, ISBN 978-80-87398-45-6.
ČERNÁ, Milena, Eva DAVIDOVÁ, Karel HOLOMEK, Jana HORVÁTHOVÁ, Milena HUBSCHMANNOVÁ, Zdeňka JAŘABOVÁ a Ctibor NEČAS. Černobílý život. 2000. Praha: Gallery, ISBN 80-86010-37-6.
DAVIDOVÁ, Eva. Cesty Romů: Romano drom 1945-1990. 1995. Olomouc: Univerzita Palackého, ISBN 80-7067-533-8.
HOMOLKA, Jakub. Koncept racionální civilizace. 2016. Praha: Togga, ISBN 978-80-7476-103-4.
KOUKOLÍK, František. Češi: Proč jsme, kdo jsme-a jak dál? 2016. Druhé. Praha: Galén, ISBN 978-80-7492-234-3.
NEČAS, Ctibor. Romové v České republice včera a dnes.1999. Čtvrté. Olomouc: Univerzita Palackého, ISBN 80-7067-952-2.
PROKOP, Daniel. Slepé skvrny: o chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. 2019. Brno: Host, ISBN 978-80-7577-991-5.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: multikulturní výchova v praxi. 2008. Druhé. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-182-2.
TOPOL, Jáchym. Výstup Jižní věží: Výbor z publicistiky 2018. Praha: Torst, ISBN 978-80-7215-573-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html