Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Thesis title in Czech: | Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí |
---|---|
Thesis title in English: | Education for values for children and young people from socio-culturally disadvantaged backgrounds |
Key words: | Etnické skupiny|Hodnoty výchovy|Chudoba|Integrace Romů|Multikulturní výchova|Národnostní menšiny|Nerovnost ve vzdělávání|Sociokulturně znevýhodňující prostředí|Výchova a vzdělávání romských dětí|Vyloučené lokality |
English key words: | Ethnic groups|Values of education|Poverty|Roma integration|Multicultural education|National Minorities|Inequality in education|Socio-culturally disadvantaged environment|Education of Roma children|excluded sites |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.12.2020 |
Date of assignment: | 08.12.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 16.12.2021 |
Date and time of defence: | 16.06.2022 10:00 |
Date of electronic submission: | 27.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 16.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce s názvem Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí se zabývá výchovou a vzděláváním romských dětí. Dále popisuje integraci dětí do běžného vzdělávacího proudu a jejich výchovu k hodnotám. Práce popisuje dobrou praxi škol v začlenění dětí do majoritní společnosti a přístup škol k odlišnostem dětí z vyloučených lokalit. Teoretická část se zabývá historií Romů a jejich přístup k výchově dětí. Výzkumná část v diplomové práci je zaměřena na dobrou praxi škol, kde jsou romské děti společně vzdělávány s dětmi majoritní společnosti. Do textu jsou zařazeny citace. Jedna kapitola je věnována historii Romů a etnickým skupinám. |
References |
BAUMAN, Zygmunt. Tekutá modernita. 2020. Druhé. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-1602-5.
BITTNEROVÁ, Dana. Etnické komunity: Romové. 2013. Praha: FHS UK, ISBN 978-80-87398-45-6. ČERNÁ, Milena, Eva DAVIDOVÁ, Karel HOLOMEK, Jana HORVÁTHOVÁ, Milena HUBSCHMANNOVÁ, Zdeňka JAŘABOVÁ a Ctibor NEČAS. Černobílý život. 2000. Praha: Gallery, ISBN 80-86010-37-6. DAVIDOVÁ, Eva. Cesty Romů: Romano drom 1945-1990. 1995. Olomouc: Univerzita Palackého, ISBN 80-7067-533-8. HOMOLKA, Jakub. Koncept racionální civilizace. 2016. Praha: Togga, ISBN 978-80-7476-103-4. KOUKOLÍK, František. Češi: Proč jsme, kdo jsme-a jak dál? 2016. Druhé. Praha: Galén, ISBN 978-80-7492-234-3. NEČAS, Ctibor. Romové v České republice včera a dnes.1999. Čtvrté. Olomouc: Univerzita Palackého, ISBN 80-7067-952-2. PROKOP, Daniel. Slepé skvrny: o chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. 2019. Brno: Host, ISBN 978-80-7577-991-5. ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: multikulturní výchova v praxi. 2008. Druhé. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-182-2. TOPOL, Jáchym. Výstup Jižní věží: Výbor z publicistiky 2018. Praha: Torst, ISBN 978-80-7215-573-6. |