Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v multidisciplinárním řešení obtíží socializace
Thesis title in Czech: Role nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v multidisciplinárním řešení obtíží socializace
Thesis title in English: The role of low-threshold facilities for children and youth in a multidisciplinary solution of socialization problems
Key words: sociální služby|nízkoprahové zařízení pro děti a mládež|socializační obtíže|metodické postupy|multidisciplinarita
English key words: social services|low-threshold facility for children and youth|socialization difficulties|methodological procedures|multidisciplinarity
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.12.2020
Date of assignment: 08.12.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.07.2021
Date and time of defence: 01.09.2021 09:00
Date of electronic submission:22.07.2021
Date of proceeded defence: 01.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce vychází z praxe s dětmi s problémy v chování v sociální službě Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež. V teoretické části seznamuje se základními teoretickými východisky doplněnými o praktické poznatky inovativní metodické práce s danou cílovou skupinou. Popisuje podporu pozitivního chování obsahující dobře připravené prostředí, ustálené postupy, srozumitelné očekávané chování a individuální plánování včetně jeho plnění v rámci multidisciplinární spolupráce.
Praktická část zkoumá využití metodické práce a multidisciplinární spolupráce formou kazuistik klientů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež.
References
HELUS, Zdeněk, 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
JEDLIČKA, Richard a kolektiv, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5447-5.
JEDLIČKA, Richard, Petr KLÍMA, Jaroslav KOŤA, Jiří NĚMEC a Jiří PILAŘ, 2004. Děti a mládež v obtížných životních situacích: Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0.
JEDLIČKA, Richard, 2017. Psychický vývoj dítěte a výchova: Jak porozumět socializačním obtížím. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0096-5.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. 4. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
MCINTOSH, Kent a Steve GOODMAN, 2016. Integrated multi-tiered systems of support: Blending RTI and PBIS. New York: The guilford press. ISBN 9781462524747.
ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a kol., 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
MATOUŠEK, Oldřich, 2011. Sociální služby: ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-310-9.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html