Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol
Thesis title in Czech: | Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol |
---|---|
Thesis title in English: | Problems of Distance Education of Socio-culturally Disadvantaged Learners in Elementary schools |
Key words: | Distanční výuka|online výuka|sociokulturní znevýhodnění|pandemie |
English key words: | Distance education|online teaching|socioculturally disadvantaged|pandemics |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 25.11.2020 |
Date of assignment: | 25.11.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 27.01.2021 |
Date and time of defence: | 20.06.2022 09:30 |
Date of electronic submission: | 30.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 20.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by worker on behalf on and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést. ANNOTATION: The Bachelor Thesis deals with distance education of socio-culturally disadvantaged learners in elementary schools. It considers the advantages and disadvantages of this form of education. It includes an overall view of the students´ evaluation by the teachers and describes ways how to increase the motivation of the educated pupils. It surveys the existing research on the subject. The aim is to draw attention to the problem and to possible consequences that the current coronavirus situation may bring. |
References |
BROŽOVÁ, Dana. Poradenská podpora a možnosti edukace žáků s poruchami učení v širším smyslu. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 171. ISBN 978-80-210-5329-8. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:ebc24a00-8939-11e8-bb44-5ef3fc9ae867 DUNOVSKÝ, Jiří, MATĚJČEK, Zdeněk a DYTRYCH, Zdeněk. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. s. [7]. ISBN 80-7169-192-5. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:60d54380-f878-11e3-b4ad-005056827e51 Inspired by Technology, Driven by Pedagogy [online]. OECD, 2010 [cit. 2020-12-11]. Educational Research and Innovation. ISBN 9789264094789. Dostupné z: doi:10.1787/9789264094437-en HELUS, Zdeněk a Jiří PELIKÁN. Preferenční postoje učitelů k žákům a jejich vliv na účinnost výchovně vzdělávacího procesu. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1984. Publikace Výzkumného ústavu odborného školství.Uložit KOLÁŘ, Zdeněk a ŠIKULOVÁ, Renata. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. s. [1a]. ISBN 80-247-0885-X. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:4552b201-d9c4-4025-93b8-fb635aba97d0 MICHALÍK, Jan, BASLEROVÁ, Pavlína a FELCMANOVÁ, Lenka. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. s. [1a]. ISBN 978-80-244-4654-7. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:8787e690-507f-11e9-abdc-5ef3fc9bb22fZAVŘÍT ŠVAŘÍČEK, Roman, Jana STRAKOVÁ, Cyril BROM, David GREGER, Tereza HANNEMANN a Jiří LUKAVSKÝ. Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol. Studia paedagogica [online]. 2020, 25(3), 9-41 [cit. 2020-12-11]. ISSN 2336-4521. Dostupné z: doi:10.5817/SP2020-3-1 VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012. s. 650. ISBN 978-80-262-0225-7. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:339950ef-74a0-408d-befb-20355c0fed46 VOLERY, Thierry a Deborah LORD. Critical success factors in online education. International Journal of Educational Management [online]. 2000, 14(5), 216-223 [cit. 2020-12-11]. ISSN 0951-354X. Dostupné z: doi:10.1108/09513540010344731 WILIAM, Dylan, LEAHY, Siobhán a Lingea (firma). Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, z.s., 2016. s. XIV. ISBN 978-80-906082-5-2. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:7ab5d3ce-0c27-47a1-96fb-36174eeddd55 ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. s. [6]. ISBN 978-80-247-4100-0. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:8ed434c1-fe7f-405f-adf3-f926835ce7a2 |