Sociální práce s dětmi s poruchou autistického spektra
Thesis title in Czech: | Sociální práce s dětmi s poruchou autistického spektra |
---|---|
Thesis title in English: | Social work with children with autism spectrum disorder |
Key words: | Sociální práce|sociální pracovník|role sociálního pracovníka|autismus|porucha autistického spektra|děti |
English key words: | social work|social worker|the role of a social worker|autism|autism spectrum disorder|children |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | Mgr. Kateřina Hejnová, DiS., Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.11.2020 |
Date of assignment: | 23.11.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 05.02.2021 |
Date and time of defence: | 07.09.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 12.08.2021 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zabývá tématem sociální práce s dětmi s poruchou autistického spektra (PAS). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá především problematikou autismu, druhy autismu, ale také pojednává o kompetencích sociálních pracovníků a dalších profesionálů, kteří jsou součástí multidisciplinárních týmů pracujících s dětmi s PAS. Praktická část se věnuje výzkumu, kterému dominuje tato výzkumná otázka: Jak sociální pracovníci vnímají svoji profesi při práci s dětmi s PAS, jak vnímají názor veřejnosti a jak se snaží tuto duševní nemoc veřejnosti přiblížit? Také zde je důležitou součástí podotázka, která zní: Jaký má veřejnost přehled o práci s dětmi s PAS a jak tyto děti vnímá?
Hlavním cílem je zjistit, jak sociální pracovníci vnímají práci s těmito dětmi, zjistit, jestli a případně jak se sociální pracovníci angažují v propagaci této problematiky veřejnosti. |
References |
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, s. r. o, 2006. ISBN 80–7367–091–7.
HOLLANDER, M.D., Eric, Randi HAGERMAN, M.D. a Deborah FEIN, PH.D., ed. Autism spectrum disorder. Washington, DC 20024: American psychiatric association, 2018. ISBN 978-1-61537-052-8. ZILCHER, Ladislav. Verbální projev žáků s autismem při afektivních záchvatech [online]. 2013 [cit. 2020-11-02]. Dostupné z: http://www.capv.cz/index.php/cz/2013/38-sborniky-capv/archiv-sborniku/2013/435-verbalni-projev-zaku-s-autismem-pri-afektivnich-zachvatech DANHOFER, Pavlína, Ondřej HORÁK, Štefánia AULICKÁ, Katarína ČESKÁ, Jana PEJČOCHOVÁ, Lenka FAJKUSOVÁ a Hana OŠLEJŠKOVÁ. Genetické a neurobiologické aspekty komorbidního výskytu poruch autistického spektra a epilepsie. Česká a Slovenská neurologie a neurochirurgie, Praha: Nakladatelské a tiskové středisko ČLS JEP, 2019, roč. 82, č. 2, s. 148-154. ISSN 1210-7859. doi:10.14735/amcsnn2019148 ŠPORCLOVÁ, Veronika, Randi HAGERMAN, M.D. a Deborah FEIN, PH.D., ed. Autismus od A do Z. Praha: Pasparta, 2018. ISBN 978-80-88163-98-5. JELÍNKOVÁ, Miroslava, SCHOPLER, Eric a Gary B. MESIBOV, ed. Autistické chování. Praha: Portál, 1997. ISBN ISBN 80-7178-133-9. |