Hodnocení ve výuce praktických předmětů na SOŠ
Thesis title in Czech: | Hodnocení ve výuce praktických předmětů na SOŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Assessment in Practical Training Lessons at Secondary Vocational Schools |
Key words: | školní hodnocení|funkce hodnocení|metody hodnocení|formy hodnocení|formativní hodnocení|sebehodnocení|praktické vyučování|akční výzkum |
English key words: | school assessment|evaluation functions|assessment methods|forms of evaluation|formative assessment|self assessment|practical training|action research |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 11.11.2020 |
Date of assignment: | 11.11.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.12.2020 |
Date and time of defence: | 02.02.2022 10:00 |
Date of electronic submission: | 14.12.2021 |
Date of proceeded defence: | 02.02.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zabývá tematikou školního hodnocení, specificky pak jeho specifikou v prakticky zaměřených předmětech na SOŠ. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a empirickou. Úvodní kapitoly teoretické části jsou věnovány problematice školního hodnocení obecně. V dalších kapitolách jsou přiblížena specifika praktického vyučování směrem k hodnocení a možnostem využití jeho různých metod a forem. Dále je představen vzdělávací obor Asistent zubního technika, způsob výuky v jeho prakticky zaměřených předmětech a momentálně využívané metody a formy hodnocení v těchto předmětech.
Cílem empirické části je prozkoumat možnosti změn ve stávajícím systému hodnocení tak, aby hodnocení směřovalo k optimálnímu učení žáků, jejich většímu zapojení, bylo objektivnější a vedlo je k sebehodnocení. Součástí empirické části bude i návrh způsobu hodnocení, realizovaný během vlastní výuky praktického vyučování. |
References |
ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi: kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4639-5.
KOLÁŘ, Zdeněk, Stanislav NAVRÁTIL a Renata ŠIKULOVÁ. Školní hodnocení a jeho současné problémy. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 1998. ISBN 80-7044-202-6. KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2834-6. KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2. MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-078-6. SCHIMUNEK, Franz-Peter. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. Pedagogická praxe. ISBN 80-85282-91-7. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7. ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově: kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. České rozš. vyd. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8. VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9. WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Třetí revidované vydání. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, [2020]. ISBN 978-80-906082-8-3 |