Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hodnocení ve výuce praktických předmětů na SOŠ
Thesis title in Czech: Hodnocení ve výuce praktických předmětů na SOŠ
Thesis title in English: Assessment in Practical Training Lessons at Secondary Vocational Schools
Key words: školní hodnocení|funkce hodnocení|metody hodnocení|formy hodnocení|formativní hodnocení|sebehodnocení|praktické vyučování|akční výzkum
English key words: school assessment|evaluation functions|assessment methods|forms of evaluation|formative assessment|self assessment|practical training|action research
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.11.2020
Date of assignment: 11.11.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.12.2020
Date and time of defence: 02.02.2022 10:00
Date of electronic submission:14.12.2021
Date of proceeded defence: 02.02.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá tematikou školního hodnocení, specificky pak jeho specifikou v prakticky zaměřených předmětech na SOŠ. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a empirickou. Úvodní kapitoly teoretické části jsou věnovány problematice školního hodnocení obecně. V dalších kapitolách jsou přiblížena specifika praktického vyučování směrem k hodnocení a možnostem využití jeho různých metod a forem. Dále je představen vzdělávací obor Asistent zubního technika, způsob výuky v jeho prakticky zaměřených předmětech a momentálně využívané metody a formy hodnocení v těchto předmětech.
Cílem empirické části je prozkoumat možnosti změn ve stávajícím systému hodnocení tak, aby hodnocení směřovalo k optimálnímu učení žáků, jejich většímu zapojení, bylo objektivnější a vedlo je k sebehodnocení. Součástí empirické části bude i návrh způsobu hodnocení, realizovaný během vlastní výuky praktického vyučování.
References
ČAPEK, Robert. Odměny a tresty ve školní praxi: kázeňské strategie, zásady odměňování a trestání, hodnocení a klasifikace, podpora a motivace žáků. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4639-5.
KOLÁŘ, Zdeněk, Stanislav NAVRÁTIL a Renata ŠIKULOVÁ. Školní hodnocení a jeho současné problémy. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 1998. ISBN 80-7044-202-6.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2834-6.
KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-078-6.
SCHIMUNEK, Franz-Peter. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. Pedagogická praxe. ISBN 80-85282-91-7.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7.
ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově: kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. České rozš. vyd. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. Třetí revidované vydání. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, [2020]. ISBN 978-80-906082-8-3
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html