Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka
Thesis title in Czech: Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka
Thesis title in English: Asistant of pedagogue and the influence of his cooperation with teacher on the management of the pupil´s learning activities
Key words: asistent pedagoga|učitel|spolupráce|žák|řízení učebních činností|kvantitativní výzkum
English key words: assistant of pedagogue|teacher|cooperation|pupil|management of learning activities|quantitative research
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.11.2020
Date of assignment: 11.11.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.01.2021
Date and time of defence: 03.06.2021 09:00
Date of electronic submission:01.05.2021
Date of proceeded defence: 03.06.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem ovlivňuje spolupráce asistenta pedagoga a učitele učební činnosti žáka a jeho vzdělávací pokrok. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením, krátkým historickým kontextem a vývojem profese asistenta pedagoga. Dále je v kapitolách teoretické části obsažena náplň práce asistenta pedagoga a jeho podíl na výchovně vzdělávacím procesu. Práce se v závěru teorie zaměřuje především na spolupráci asistenta pedagoga s učitelem, jejich týmové spolupráci, přípravě na výuku – plánování, realizace, hodnocení. Empirická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu, kdy výstupem je dotazník na pohled práce asistenta pedagoga jak ze stran učitelů, tak i ze stran samotných asistentů pedagogů.
References
BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3971.
HORÁČKOVÁ, Ilona. Metodika práce asistenta pedagoga: spolupráce s učitelem. Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4656-1.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1.
KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 978-80-904071-6-9.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inklutivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7.
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0.
VEJROCHOVÁ, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. ISBN 978-80-244-4722-3.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html