Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka
Thesis title in Czech: | Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka |
---|---|
Thesis title in English: | Asistant of pedagogue and the influence of his cooperation with teacher on the management of the pupil´s learning activities |
Key words: | asistent pedagoga|učitel|spolupráce|žák|řízení učebních činností|kvantitativní výzkum |
English key words: | assistant of pedagogue|teacher|cooperation|pupil|management of learning activities|quantitative research |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 11.11.2020 |
Date of assignment: | 11.11.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.01.2021 |
Date and time of defence: | 03.06.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 01.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 03.06.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Guidelines |
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem ovlivňuje spolupráce asistenta pedagoga a učitele učební činnosti žáka a jeho vzdělávací pokrok. Teoretická část se zabývá terminologickým vymezením, krátkým historickým kontextem a vývojem profese asistenta pedagoga. Dále je v kapitolách teoretické části obsažena náplň práce asistenta pedagoga a jeho podíl na výchovně vzdělávacím procesu. Práce se v závěru teorie zaměřuje především na spolupráci asistenta pedagoga s učitelem, jejich týmové spolupráci, přípravě na výuku – plánování, realizace, hodnocení. Empirická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu, kdy výstupem je dotazník na pohled práce asistenta pedagoga jak ze stran učitelů, tak i ze stran samotných asistentů pedagogů. |
References |
BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3971.
HORÁČKOVÁ, Ilona. Metodika práce asistenta pedagoga: spolupráce s učitelem. Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4656-1. KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 978-80-904071-6-9. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inklutivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7. LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7 NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0. TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9. UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0. VEJROCHOVÁ, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. ISBN 978-80-244-4722-3. |