Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Thesis title in Czech: | Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů |
---|---|
Thesis title in English: | Social skills and teacher self-efficacy |
Key words: | vnímaná osobní účinnost|sociální dovednosti|učitelé |
English key words: | self efficacy|social skills|teachers |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.10.2020 |
Date of assignment: | 29.10.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.11.2020 |
Date and time of defence: | 09.02.2023 00:00 |
Date of electronic submission: | 24.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 09.02.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je pojednat a významu vnímané profesní účinnosti učitelů v souvislosti s jejich sociálními dovednostmi, a dále předložit návrh výzkumu zabývající se výše zmíněným vztahem. Práce si také klade za cíl přínos v podobě posílení podpory učitelů a zvýšení povědomí o významu vnímané profesní účinnosti učitelů. Obsahem literárně přehledové části bude nejprve rozvedení vnímané profesní účinnosti, přičemž nejprve se práce bude věnovat zasazení do jejího širšího teoretického rámce, a až poté bude prostor věnován podrobnějšímu popisu. Další kapitola se bude zabývat sociálními dovednostmi učitele a jejich významem v rámci edukačního procesu, literárně přehledová část pak bude zakončena propojením obou konceptů. Návrh výzkum je založen na výzkumné otázce „Existuje vztah mezi vnímanou profesní účinností učitele a jeho sociálními dovednostmi?“. Souvislost obou proměnných by byla ověřována dotazníkovou metodou. Dotazníky plánujeme distribuovat přibližně 300 středoškolským učitelům. Rozšíření kvantitativní části nalezneme v části kvalitativní, která by se skládala z polostrukturovaných rozhovorů s přibližně 10 středoškolskými učiteli. Tuto část vnímáme jako obohacující a ucelující prvek výzkumu. |
References |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy in changing societies. Cambridge: Cambridge University Press. Fontana, D. (1996). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál Gillernová, I., Krejčová, L. a kol. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. Pajares, F. (1996). Self-Efficacy Beliefs In Academic Settings. Review of Educational Research. |