Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Thesis title in Czech: Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Thesis title in English: Social skills and teacher self-efficacy
Key words: vnímaná osobní účinnost|sociální dovednosti|učitelé
English key words: self efficacy|social skills|teachers
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.10.2020
Date of assignment: 29.10.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.11.2020
Date and time of defence: 09.02.2023 00:00
Date of electronic submission:24.07.2022
Date of proceeded defence: 09.02.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je pojednat a významu vnímané profesní účinnosti učitelů v souvislosti s jejich sociálními dovednostmi, a dále předložit návrh výzkumu zabývající se výše zmíněným vztahem. Práce si také klade za cíl přínos v podobě posílení podpory učitelů a zvýšení povědomí o významu vnímané profesní účinnosti učitelů.
Obsahem literárně přehledové části bude nejprve rozvedení vnímané profesní účinnosti, přičemž nejprve se práce bude věnovat zasazení do jejího širšího teoretického rámce, a až poté bude prostor věnován podrobnějšímu popisu. Další kapitola se bude zabývat sociálními dovednostmi učitele a jejich významem v rámci edukačního procesu, literárně přehledová část pak bude zakončena propojením obou konceptů.

Návrh výzkum je založen na výzkumné otázce „Existuje vztah mezi vnímanou profesní účinností učitele a jeho sociálními dovednostmi?“. Souvislost obou proměnných by byla ověřována dotazníkovou metodou. Dotazníky plánujeme distribuovat přibližně 300 středoškolským učitelům. Rozšíření kvantitativní části nalezneme v části kvalitativní, která by se skládala z polostrukturovaných rozhovorů s přibližně 10 středoškolskými učiteli. Tuto část vnímáme jako obohacující a ucelující prvek výzkumu.
References
Bandura, A. (1997). Self-efficacy in changing societies. Cambridge: Cambridge University Press.

Fontana, D. (1996). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál

Gillernová, I., Krejčová, L. a kol. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada.

Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.

Pajares, F. (1996). Self-Efficacy Beliefs In Academic Settings. Review of Educational Research.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html