Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením
Thesis title in Czech: | Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením |
---|---|
Thesis title in English: | Pedagogical influences leisure time for people with physical and combined disabilities |
Key words: | pedagogické ovlivňování|volný čas|tělesné postižení|kombinované postižení|pedagogika volného času|motivace |
English key words: | pedagogical influences|leisure time|physical disabilities|combined disabilities|pedagogy of leisure time|motivation |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.10.2020 |
Date of assignment: | 16.10.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.12.2020 |
Date and time of defence: | 06.09.2021 10:00 |
Date of electronic submission: | 25.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se zabývá pedagogickým ovlivňováním volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením. Teoretická část popisuje a definuje tělesné a kombinované postižení, obecně vymezuje volný čas a možnosti jeho trávení. Dále se zabývá cílem a prostředky pedagogiky volného času, popisuje postupy a metody pedagogického ovlivňování. Přibližuje pedagogickou motivaci k volnočasovým aktivitám. Praktická část obsahuje výzkum smíšený, který je kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum, pomocí rozhovorů s vedoucími vychovateli, charakterizuje Jedličkův ústav a školy, nabídku a organizaci volnočasových aktivit. Kvantitativní výzkum, pomocí dotazníku pro pedagogy volnočasových aktivit, zkoumá problematiku pedagogického ovlivňování volného času. Cílem diplomové práce je přiblížit pedagogické ovlivňování volného času, zjistit jeho míru, způsob a dopad na fyzickou a psychickou stránku osob s tělesným a kombinovaným postižením. |
References |
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. 2. vyd., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ J. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6. LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7. NOVOSAD, L. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. VACEK, P. Pedagogická psychologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2017. ISBN 978-80-7435-684-1. |