Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením
Thesis title in Czech: Pedagogické ovlivňování volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením
Thesis title in English: Pedagogical influences leisure time for people with physical and combined disabilities
Key words: pedagogické ovlivňování|volný čas|tělesné postižení|kombinované postižení|pedagogika volného času|motivace
English key words: pedagogical influences|leisure time|physical disabilities|combined disabilities|pedagogy of leisure time|motivation
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.10.2020
Date of assignment: 16.10.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.12.2020
Date and time of defence: 06.09.2021 10:00
Date of electronic submission:25.07.2021
Date of proceeded defence: 06.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá pedagogickým ovlivňováním volného času u osob s tělesným a kombinovaným postižením. Teoretická část popisuje a definuje tělesné a kombinované postižení, obecně vymezuje volný čas a možnosti jeho trávení. Dále se zabývá cílem a prostředky pedagogiky volného času, popisuje postupy a metody pedagogického ovlivňování. Přibližuje pedagogickou motivaci k volnočasovým aktivitám. Praktická část obsahuje výzkum smíšený, který je kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum, pomocí rozhovorů s vedoucími vychovateli, charakterizuje Jedličkův ústav a školy, nabídku a organizaci volnočasových aktivit. Kvantitativní výzkum, pomocí dotazníku pro pedagogy volnočasových aktivit, zkoumá problematiku pedagogického ovlivňování volného času. Cílem diplomové práce je přiblížit pedagogické ovlivňování volného času, zjistit jeho míru, způsob a dopad na fyzickou a psychickou stránku osob s tělesným a kombinovaným postižením.
References
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. 2. vyd., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B., HOFBAUER B., PÁVKOVÁ J. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-471-6.
LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.
NOVOSAD, L. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-873-9.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VACEK, P. Pedagogická psychologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2017. ISBN 978-80-7435-684-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html