Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19
Thesis title in Czech: Podoby a úskalí distančního vzdělávání v období covid-19
Thesis title in English: Forms and difficulties of distance learning during the time of covid-19
Key words: distanční vzdělávání|koronavirus|negativní aspekty|nouzový stav|vzdělávací platformy
English key words: distance education|coronavirus|negative aspects|state of emergency|educational platforms
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.10.2020
Date of assignment: 16.10.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.02.2021
Date and time of defence: 31.05.2021 10:00
Date of electronic submission:17.04.2021
Date of proceeded defence: 31.05.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Daniela Nováková, DiS., Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Předložená bakalářská práce se zabývá celkovou problematikou distančního vzdělávání v období covid-19, zvláště pak negativními aspekty, které může tato forma vzdělávání přinášet.
Teoretická část se zprvu věnuje základní terminologii a podobám využívaných vzdělávacích platforem a online nástrojů. Dále se zabývá provedenými výzkumy a průzkumy, jak se rodiče a jejich děti vypořádávají s online výukou během karantény. Následně se krátce dotkne přínosů krize a jejím vlivům na klima rodiny.
V praktické části se nacházejí strukturované rozhovory s rodinami a jejich dětmi, ve kterých se zjišťovaly zkušenosti s distanční výukou. Jak to u nich funguje, jaké vidí přínosy, ale i nevýhody a jak se vzniklé problémy snaží řešit.
Cílem této práce je zjistit způsoby realizace výuky na dálku vybraného vzorku respondentů během mimořádného stavu.
References
ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-905480-7-7.

HÁNA, David a Yvona KOSTELECKÁ. Domácí vzdělávání v kontextu evropských vzdělávacích systémů. [Praha]: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7290-994-0.

Informace a doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k individuálnímu vzdělávání žáků v základní škole, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Praha, 2016 [online]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/46873/

PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978- 80-247-1821-7.

ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a eLearning [online]. 2006 .Dostupné z: https://doczz.cz/doc/187385/distan%C4%8Dn%C3%ADvzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3 %A1n%C3%AD-i

ZLÁMALOVÁ, H., J. MÍKA a J. PRŮCHA. Příručka pro zájemce o celoživotní vzdělávání a distanční studium. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Regionální centrum celoživotního vzdělávání, 2003. ISBN 80-248-0506-5.

ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4590-9
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html