Práce s chybou dítěte v kontextu různých výchovných stylů v rodině
Thesis title in Czech: | Práce s chybou dítěte v kontextu různých výchovných stylů v rodině |
---|---|
Thesis title in English: | Work with children and their mistake within different educational styles in the family |
Key words: | práce s chybou|proces učení|chyba|teorie chyby|výchovný styl|chyba a učení|motivace|odměny a tresty|rodina |
English key words: | work with mistake|learning process|mistake|error|educational style|mistake and learning|motivation|rewards and punishments|family |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.10.2020 |
Date of assignment: | 16.10.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.12.2020 |
Date and time of defence: | 31.05.2021 10:00 |
Date of electronic submission: | 14.04.2021 |
Date of proceeded defence: | 31.05.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Guidelines |
Předmětem této bakalářské práce je zmapování a porozumění tomu, jak rodiče pracují s chybou svých dětí během výchovného procesu, zejména během plnění školních povinností, zpracovávání domácích úkolů či specifických úloh. Teoretická část práce si klade za cíl odkrýt práci s chybou jako aktuální problematiku a zaměřit se na ni z psychologického hlediska. V rámci různých stylů výchovy se pokusím charakterizovat, jaká jsou jejich specifika uplatňování postupů práce s nevydařeným výkonem dítěte a především jaký vliv mohou mít určité aplikované postupy na pozdější motivaci dítěte.
Praktická část práce bude věnována provedení empirického výzkumu v domácím prostředí dítěte. Zde bude podstatné odhalit různé reakce a jednání rodičů během vypracovávání didaktických úloh či specifických úkolů. Výzkum bude proveden metodou zúčastněného pozorování a následném rozhovoru s rodiči a dítětem. |
References |
ČÁP, Jan: Psychologie výchovy a vyučování.1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 416 s. ISBN 80-7066-534-3
KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2433-1. KULIČ, Václav. Chyba a učení: Funkce chybného výkonu v učení a v jeho řízení. 1. vyd. Praha : SPN, 1971. 248 s.ISBN 14-299-71 LINHART, Josef. Psychologie učení. 1. vyd. Praha : SPN, 1967. 394 s. ISBN 14-016-67 LINHART, Josef. Základy psychologie učení. 1. vyd. Praha: SPN, 1982. 249 s. Učebnice pro vys. školy. |