Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Práce s chybou dítěte v kontextu různých výchovných stylů v rodině
Thesis title in Czech: Práce s chybou dítěte v kontextu různých výchovných stylů v rodině
Thesis title in English: Work with children and their mistake within different educational styles in the family
Key words: práce s chybou|proces učení|chyba|teorie chyby|výchovný styl|chyba a učení|motivace|odměny a tresty|rodina
English key words: work with mistake|learning process|mistake|error|educational style|mistake and learning|motivation|rewards and punishments|family
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.10.2020
Date of assignment: 16.10.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.12.2020
Date and time of defence: 31.05.2021 10:00
Date of electronic submission:14.04.2021
Date of proceeded defence: 31.05.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Předmětem této bakalářské práce je zmapování a porozumění tomu, jak rodiče pracují s chybou svých dětí během výchovného procesu, zejména během plnění školních povinností, zpracovávání domácích úkolů či specifických úloh. Teoretická část práce si klade za cíl odkrýt práci s chybou jako aktuální problematiku a zaměřit se na ni z psychologického hlediska. V rámci různých stylů výchovy se pokusím charakterizovat, jaká jsou jejich specifika uplatňování postupů práce s nevydařeným výkonem dítěte a především jaký vliv mohou mít určité aplikované postupy na pozdější motivaci dítěte.
Praktická část práce bude věnována provedení empirického výzkumu v domácím prostředí dítěte. Zde bude podstatné odhalit různé reakce a jednání rodičů během vypracovávání didaktických úloh či specifických úkolů. Výzkum bude proveden metodou zúčastněného pozorování a následném rozhovoru s rodiči a dítětem.
References
ČÁP, Jan: Psychologie výchovy a vyučování.1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 416 s. ISBN 80-7066-534-3
KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2433-1.
KULIČ, Václav. Chyba a učení: Funkce chybného výkonu v učení a v jeho řízení. 1. vyd. Praha : SPN, 1971. 248 s.ISBN 14-299-71
LINHART, Josef. Psychologie učení. 1. vyd. Praha : SPN, 1967. 394 s. ISBN 14-016-67
LINHART, Josef. Základy psychologie učení. 1. vyd. Praha: SPN, 1982. 249 s. Učebnice pro vys. školy.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html