Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Resilience a protektivní faktory u dětí v uprchlických táborech
Thesis title in Czech: Resilience a protektivní faktory u dětí v uprchlických táborech
Thesis title in English: Resilience and protective factors of children in refugee camps
Key words: uprchlické děti|dětská resilience|protektivní faktory|bioekologický model|uprchlický tábor|dětská migrace
English key words: Refugee children|Child resilience|Protective factors|Bioecological model|Refugee camp|Child migration
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.10.2020
Date of assignment: 14.10.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.04.2022
Date and time of defence: 01.06.2022 00:00
Date of electronic submission:11.04.2022
Date of proceeded defence: 01.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: RNDr. MUDr. Mgr. Monika Červinková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zmapování pozitivních protektivních faktorů, které utvářejí psychologickou odolnost dětí nacházejících se v uprchlických táborech.
Cílem teoretické práce je přehled těchto faktorů dostupný v současné výzkumné literatuře, bližší popis těchto faktorů a jejich zasazení do dostupných intervencí. Dále se část bude věnovat konceptu odolnosti, jeho propojení s traumatem a posttraumatickým růstem. Teoretická část by měla přispět k širšímu přehledu o celkové odolnosti dětí a k efektivnější volbě intervencí.

Výzkumná část je pojata kvalitativně, formou rozhovorů s psychologickými odborníky, kteří s dětmi z uprchlických táborů přímo pracují, nebo v nedávné době pracovali. V současnosti proběhlo oslovení několika odborníků a dosavadní předběžné reakce tuto možnost výzkumu podporují, na rozdíl od možnosti rozhovorů vedených přímo s dětmi z uprchlických táborů, která je aktuálně eticky sporná. Výzkumná část se opět zaměří na faktory utvářející odolnost dětí, porovná popis odborníků s teorií popsanou v první části práce a navrhne využití těchto poznatků v praxi.
References
Hodes, M., Vasquez, M. M., Anagnostopoulos, D., Triantafyllou, K., Abdelhady, D., Weiss, K., Koposov, R., Cuhadaroglu, F., Hebebrand, J., & Skokauskas, N. (2018). Refugees in Europe: National overviews from key countries with a special focus on child and adolescent mental health. European Child & Adolescent Psychiatry, 27(4), 389–399. https://doi.org/10.1007/s00787-017-1094-8

Mohamed, S., & Thomas, M. (2017). The mental health and psychological well-being of refugee children and young people: an exploration of risk, resilience and protective factors. Educational Psychology in Practice, 33(3), 249–263. https://doi.org/10.1080/02667363.2017.1300769

Metzler, J., Diaconu, K., Hermosilla, S., Kaijuka, R., Ebulu, G., Savage, K. and Ager, A. (2019), Short‐ and longer‐term impacts of Child Friendly Space Interventions in Rwamwanja Refugee Settlement, Uganda. J Child Psychol Psychiatr, 60: 1152-1163.

Fazel, M. (2018). Psychological and psychosocial interventions for refugee children resettled in high-income countries. Epidemiology and Psychiatric Sciences, 27, 117–123.

Hermans, M. P., Kooistra, J., Cannegieter, S. C., Rosendaal, F. R., Mook-Kanamori, D. O., & Nemeth, B. (2017). Healthcare and disease burden among refugees in long-stay refugee camps at Lesbos, Greece. European Journal of Epidemiology, 32, 851–854.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html