Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Deutsch als plurizentrische Sprache in Bildungskontexten
Thesis title in thesis language (German): Deutsch als plurizentrische Sprache in Bildungskontexten
Thesis title in Czech: Němčina jako pluricentrický jazyk ve vzdělávacích kontextech
Thesis title in English: German as a pluricentric language in educational contexts
Key words: pluricentrismus|jazykový management|němčina|didaktika
English key words: pluricentricity|language management|German|didactics
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: němčina
Department: Institute of Germanic Studies (21-UGS)
Supervisor: PhDr. Mgr. Vít Dovalil, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.10.2019
Date of assignment: 14.10.2019
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 13.06.2022 09:00
Date of electronic submission:28.03.2022
Date of proceeded defence: 13.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Marie Vachková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato práce zkoumá z pozice jazykového managementu povědomí o němčině jako pluricentrickém jazyku v českém školním prostředí, využívá moderované skupinové diskuse a data získaná analýzou didaktických materiálů.
References
Ammon, Ulrich et al. (2016): Variantenwörterbuch. Berlin/Boston: Walter de Gruyter. 2. Auflage. Auer, Peter (2014): Enregistering pluricentric German. In: Da Silva, Augusto Soares (Ed.): Pluricentricity. Berlin/Boston: Walter de Gruyter.S. 19-48. Dürscheid, Christa/Elspaß, Stephan/Ziegler, Arne (2015): Variantengrammatik des Standarddeutschen. Konzeption, methodische Fragen, Fallanalysen. In: Lenz, Alexandra/Glauninger, Manfred (Hg.): Standarddeutsch im 21. Jahrhundert. Wien: Vienna University Press. S. 207-235. Kellermeier-Rehbein, Birte (2014): Plurizentrik. Einführung in die nationalen Varietäten des Deutschen. Berlin: Erich Schmidt.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html