Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role výchovného poradce na základní škole
Thesis title in Czech: Role výchovného poradce na základní škole
Thesis title in English: The role of an educational counsellor at elementary school
Key words: výchovný poradce|základní škola|poradenství|žáci se speciálními vzdělávacími potřebami|kariérové poradenství|diagnostika
English key words: educational counsellor|elementary school|counselling|pupils with special educational needs|career counseling|diagnostics
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.09.2020
Date of assignment: 25.09.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.12.2020
Date and time of defence: 31.05.2021 10:00
Date of electronic submission:07.04.2021
Date of proceeded defence: 31.05.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat osobností a činnostmi výchovného poradce na základní škole. V teoretické části nejprve představím systém poradenských služeb na školách v ČR a seznámím čtenáře s průběhem poradenského procesu. Následně se zaměřím na roli výchovného poradce, jeho osobnostní a kvalifikační předpoklady, jednotlivé činnosti, které vykonává na základní škole a také etické zásady jeho práce. Praktická část se bude zaměřovat na výzkum nejčastějších činností výchovného poradce v dnešní době.
References
GABURA, Ján a Jana PRUŽINSKÁ. Poradenský proces. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995. Série učebnic navržená ediční radou kateder sociální práce. ISBN 80-85850-10-9
HADJ-MOUSSOVÁ, Zuzana a Josef DUPLINSKÝ. Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-x.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2
MATĚJČEK, Zdeněk a Jarmila KLÉGROVÁ. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0000-0.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. 3., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-174-5.
VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7
ZAPLETALOVÁ, Jana a Hana VAŇKOVÁ. Kariérové poradenství - přítomnost a budoucnost. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, c2006. ISBN 80-86856-21-6.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-262-0044-4
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html