Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Komentovaný překlad brožury Adolescentes de hoy. Aspiraciones y modelos
Thesis title in Czech: Komentovaný překlad brožury Adolescentes de hoy. Aspiraciones y modelos
Thesis title in English: Annotated translation of Adolescentes de hoy. Aspiraciones y modelos
Key words: Dospívající|výchova|vzdělání|vzory
English key words: Young adult|education|models
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Translation Studies (21-UTRL)
Supervisor: PhDr. Anežka Charvátová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.09.2020
Date of assignment: 23.09.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.10.2020
Date and time of defence: 06.06.2022 14:00
Submitted/finalized: no
Guidelines
Studentka přeloží vybraný text, shrne teoretická východiska překladu, vyjádří se k lexikálním, stylistickým a gramatickým problémům, na které při překladu narazí. V průběhu vypracovávání bude nejasná místa a sporná řešení konzultovat s vedoucí. Výsledkem by měl být v první části bakalářské práce překlad, který lze nabídnout k publikaci do odborného časopisu nebo nějakému nakladatelství zaměřenému na vydávání pedagogických příruček, ve druhé části má studentka doložit schopnost teoretické reflexe překladu.
References
Výchozí text
Adolescentes de hoy. Aspiraciones y modelos. Liga Espaňola de Educación.
Texty s obdobnou tematikou
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 3., aktualizované. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-00-1.
Zdroje pro komentář
BÁEZ SAN JOSÉ, Valerio, Jana KRÁLOVÁ-KULLOVÁ a Josef DUBSKÝ. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-054-0.
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
DUBSKÝ, Josef. Capítulos de estilística funcional comparada. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
JAKOBSON, Roman. Poetická funkce. Jinočany: H & H, 1995. Artes et litterae. Literárněvědná řada. ISBN 80-85787-83-0.
KRÁLOVÁ, Jana. Vybrané problémy španělské stylistiky na pozadí češtiny. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7308-404-2.
LEVÝ, Jiří. Umění překladu. 4., upr. vyd. Praha: Apostrof, 2012. ISBN 978-80-87561-15-7.
LORENZOVÁ, Jitka. Skryté kurikulum, stále aktuální problém školy a pedagogiky. Paidagogos. [online]. [cit. 2017-07-24]. Dostupné z:http://www.paidagogos.net/issues/2015/2/article.php?id=2
MAŇÁK, Josef, Tomáš JANÍK a Vlastimil ŠVEC. Kurikulum v současné škole. Brno: Paido, 2008. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-175-1.
NORD, Christiane. Text analysis in translation: theory, methodology and didactic application of a model for translation-oriented text analysis. Amsterdam: Rodopi, 1991. ISBN 90-5183-311-3.
Slovníky a jiné příručky
ČESKÝ NÁRODNÍ KORUPUS. Treq - Databáze překladových ekvivalentů [online]. [cit. 2017-07-15]. Dostupné z:http://treq.korpus.cz/
LINGEA. Internetový slovník současné češtiny [online]. [cit. 2017-07-15]. Dostupné z:http://nechybujte.cz/slovnik-soucasne-cestiny
LINGEA. Slovník českých synonym a antonym [online]. [cit. 2017-07-15]. Dostupné z:http://nechybujte.cz/slovnik-ceskych-synonym
Online katalog Národní knihovny ČR [online]. [cit. 2017-07-16]. Dostupné z:http://aleph22.nkp.cz/F/?func=file&file_name=find-b&local_base=nkc
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA. Diccionario de la lengua española [online]. 23a edición. [cit. 2017-07-3]. Dostupné z:http://dle.rae.es/?w=diccionario
Španělsko-český slovník. Olomouc: Fin Publishing, 1999. ISBN 80-86002-51-9.
ÚSTAV PRO JAZYK ČESKÝ, AV ČR. Internetová jazyková příručka [online]. [cit. 2017-07-3]. Dostupné z:http://prirucka.ujc.cas.cz/
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html