Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace k dalšímu vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Thesis title in Czech: Motivace k dalšímu vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Thesis title in English: Motivation for Further Education of Helping Professions Workers
Key words: motivace|pomáhající profese|další vzdělávání|učení
English key words: motivation|helping profession|further education|learning
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.09.2020
Date of assignment: 22.09.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 05.01.2022
Date and time of defence: 02.02.2022 11:30
Date of electronic submission:06.01.2022
Date of proceeded defence: 02.02.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce bude analyzovat motivaci k dalšímu vzdělávání u pracovníků v pomáhajících profesích. Pozornost bude věnována charakteristice oblasti pomáhajících profesí, osobnostním specifikům a kompetencím pracovníků v pomáhajících profesích a etickým aspektům práce v pomáhajících profesích. Zpracována bude problematika dalšího vzdělávání se zaměřením na další profesní vzdělávání u pomáhajících profesí. V práci budou rozpracovány rovněž bariéry v dalším vzdělávání u zvolené skupiny. Dále se práce bude věnovat problematice motivace, vybraným motivačním přístupům a motivaci pracovníků v pomáhajících profesích k účasti na edukačních aktivitách. Součástí diplomové práce bude kvantitativní empirické šetření, jehož cílem bude analyzovat motivaci k dalšímu profesnímu vzdělávání pracovníků v oblasti zdravotnictví a v oblasti školství. Předpokládaný počet respondentů bude 500 pracovníků v pomáhajících profesích, přibližně 250 respondentů z oblasti zdravotnictví a přibližně 250 respondentů z oblasti školství.

Předběžná struktura práce:

1 Pomáhající profese
1.1 Charakteristika pomáhajícího chování a pomáhajících profesí
1.2 Specifika a kompetence osob v pomáhajících profesích
1.3 Etické zásady pracovníků v pomáhajících profesích
1.4 Vybrané oblasti pomáhajících profesí
1.4.1 Oblast školství
1.4.2 Oblast zdravotnictví
2 Další vzdělávání se zaměřením na pomáhající profese
2.1 Charakteristika dalšího vzdělávání
2.2 Další profesní vzdělávání
2.3 Další profesní vzdělávání upomáhajících profesí
3 Motivace pracovníků v pomáhajících profesích k účasti na edukačních aktivitách
4 Bariéry v dalším vzdělávání u pracovníků v pomáhajících profesích
5 Empirické šetření–Motivace k dalšímu profesnímu vzdělávání u pomáhajících pracovníků v oblasti zdravotnictví a v oblasti školství
References
ADAMEC, Petr. Vztah a motivace učitelů odborných předmětů k dalšímu vzdělávání. Pedagogika. [online]. 2019, 69(2) s. 165–184 [vid. 2021-02-08]. ISBN 2336-2189. Dostupné z:https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1339.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. Management studium. ISBN 978-80-87197-12-7.
CEDEFOP. Job-related adult learning and continuing vocational training in Europe [online]. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2015 [vid. 2021-04-1]. ISBN 978-92-896-1930-1. Dostupné z: https://www.cedefop.europa.eu/files/5548_en.pdf.
ČSÚ. Vzdělávání dospělých v České republiky: výstupy z šetření Adult Education Survey 2016 [online]. Praha: Český statistický úřad, 2018 [vid. 2021-02-08]. Dostupné z:https://www.czso.cz/documents/10180/76208655/23005318.pdf/9fe2d063-88e8-4205-b643-eac62bb481af?version=1.6.
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava a Michal ŠERÁK. Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016. ISBN 978-80-7308-694-4.
EUROSTAT. Adult participation in learning, 2013 and 2018 [online] Eurostat, 2019
[vid. 2021-02-02]. Dostupné z: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Adult_participation_in_learning,_2013_and_2018_(¹)_(%25_of_the_population_aged_25_to_64_in_the_last_4_weeks).png.
EVROPSKÁ KOMISE. Vzdělávání dospělých: na vzdělávání není nikdy pozdě [online]. Evropská komise, 2006 [vid 2021-02-02]. Dostupné z: https://op.europa.eu/cs/publication-detail/-/publication/07ca9c53-3b2e-4b70-8ef5-efaad639bf76/language-cs.
KOHNOVÁ, Jana. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-148-6.
KOLOMAZNÍK, Tomáš. Zaměstnanci a další profesní vzdělávání. Výstupní analytická zpráva projektu Kooperace [online]. Praha: Fond dalšího vzdělávání, 2015. [vid 2021-03-07]. ISBN neuvedeno. Dostupné z:https://koopolis.cz/sekce/knihovna/449-vystup-projektu-kooperace-zamestnanci-a-dalsi-profesni-vzdelavani.
MŠMT. Výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávání v České republice v roce 2019 [online]. Praha: MŠMT, 2020. [vid. 2021-03-08]. ISBN 978-80-87601-45-7. Dostupné z:https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/vyrocni-zpravy-o-stavu-a-rozvoji-vzdelavani-v-ceske-1.
MLČÁK, Zdeněk a Helena ZÁŠKODNÁ. Prosociální charakteristiky osobnosti dobrovolníků. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7464-462-7.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, eds. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
SCHWART Shalom a Judith HOWARD. Helping and Cooperation: A Self-Based Motivational Model. In: DERLEGA, Valerian a Janusz GRZELAK. Cooperation and Helping Behavior. Academic Press, 1982. s. 331–353 ISBN 978-0-12-210820-4.
VÉVODA, Jiří, Kateřina IVANOVÁ, Marie NAKLÁDALOVÁ, Sylva BÁRTLOVÁ, Naděžda ŠPATENKOVÁ a Eva PROŠKOVÁ. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada Publishing, 2013. Sestra. ISBN 978-80-247-4732-3.
ZÁŠKODNÁ, Helena, Alina KUBICOVÁ a Zdeněk MLČÁK. Prosociální chování a jeho rozvíjení u pomáhajících profesí. Ostrava: Algoritmus, 2009. ISBN 978-80-902491-1-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html