Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výskyt rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol v Praze 5
Thesis title in Czech: Výskyt rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol v Praze 5
Thesis title in English: Occurrence of risk behavior of studenst of the 2nd grade of primary schools in Prague 5
Key words: základní škola|žák|rizikové chování|prevence
English key words: primary school|student|risk behavior|prevention
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.07.2020
Date of assignment: 02.07.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.04.2021
Date and time of defence: 09.09.2021 10:00
Date of electronic submission:10.04.2021
Date of proceeded defence: 09.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Komparace četnosti rizikového chování v dotazovaných školách a metodická doporučení pro výběr preventivních programů, navazujících na vybrané SPJ, aktuálně nabízených pražskými organizacemi.
Diplomová práce bude sestávat z teoretické a praktické části.
Teoretická část vymezuje a definuje jednotlivé pojmy rizikového chování, zaměřuje se na popis školního prostředí a vybranou cílovou skupinu (8. a 9. tř.). Teoretická část práce se do značné míry zabývá aktuálním přehledem všech nabízených preventivních programů primární prevence ze strany akreditovaných organizací s doložkou a souhlasem MŠMT se sídlem v Praze pro populaci žáků 2. stupně ZŠ.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na analýzu stavu a komparaci četnosti rizikového chování v prostředí 2. stupně základních škol v Praze 5. Za období uplynulých 2 let. Údaje byly získány na základě informací z výročních zpráv ZŠ a formou odpovědí z dotazníků zaslaných žákům 8. a 9. tříd ZŠ v Praze 5. Tato část práce obsahuje také, na základě analýzy a komparace zjištěných údajů, sestavení žebříčku nejčetnějších projevů rizikového chování v prostředí 2. stupně ZŠ v Praze 5. V návaznosti na zjištěná data jsou v příloze diplomové práce uvedeny organizace a kontakty, které nabízí preventivní programy primární prevence pro 2. st. ZŠ + kontakty na další odborníky z praxe.
Praktická část bude doplněna o vytvořený (minimální) preventivní program zabývajícím se problémem, který v průzkumu vyjde jako nedostatečně zpracovaný pro školní praxi.
References
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
BONINO, Silvia. Adolescents and risk: Behaviors, functions and protective factors. 2005. ISBN 978-88-470-0393-4.
BURDA, Michal. Metody pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-204-1.
DOLEJŠ, Martin. Rizikové chování u adolescentů a impulzivita jako prediktor tohoto chování. 2017. ISBN 978-80-244-5252-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KREJČOVÁ, Věra, Karin KUHNOVÁ, Drahomíra OUDOVÁ a Kamil JANIŠ, ČAPEK, Robert, ed. Pro prevenci sociálně patologických jevů [online]. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001 [cit. 2020-09-05]. ISBN 8070418206.
MACKLEM, Gayle. Preventive Mental Health at School. 2014. ISBN 978-1-4614-8609-1.
PROCHÁZKA, Miroslav. Metodik prevence a jeho role na základní škole. V Praze: Pasparta, 2019. ISBN 978-80-88290-28-5.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html