Výskyt rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol v Praze 5
Thesis title in Czech: | Výskyt rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol v Praze 5 |
---|---|
Thesis title in English: | Occurrence of risk behavior of studenst of the 2nd grade of primary schools in Prague 5 |
Key words: | základní škola|žák|rizikové chování|prevence |
English key words: | primary school|student|risk behavior|prevention |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.07.2020 |
Date of assignment: | 02.07.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.04.2021 |
Date and time of defence: | 09.09.2021 10:00 |
Date of electronic submission: | 10.04.2021 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Guidelines |
Komparace četnosti rizikového chování v dotazovaných školách a metodická doporučení pro výběr preventivních programů, navazujících na vybrané SPJ, aktuálně nabízených pražskými organizacemi.
Diplomová práce bude sestávat z teoretické a praktické části. Teoretická část vymezuje a definuje jednotlivé pojmy rizikového chování, zaměřuje se na popis školního prostředí a vybranou cílovou skupinu (8. a 9. tř.). Teoretická část práce se do značné míry zabývá aktuálním přehledem všech nabízených preventivních programů primární prevence ze strany akreditovaných organizací s doložkou a souhlasem MŠMT se sídlem v Praze pro populaci žáků 2. stupně ZŠ. Praktická část diplomové práce je zaměřena na analýzu stavu a komparaci četnosti rizikového chování v prostředí 2. stupně základních škol v Praze 5. Za období uplynulých 2 let. Údaje byly získány na základě informací z výročních zpráv ZŠ a formou odpovědí z dotazníků zaslaných žákům 8. a 9. tříd ZŠ v Praze 5. Tato část práce obsahuje také, na základě analýzy a komparace zjištěných údajů, sestavení žebříčku nejčetnějších projevů rizikového chování v prostředí 2. stupně ZŠ v Praze 5. V návaznosti na zjištěná data jsou v příloze diplomové práce uvedeny organizace a kontakty, které nabízí preventivní programy primární prevence pro 2. st. ZŠ + kontakty na další odborníky z praxe. Praktická část bude doplněna o vytvořený (minimální) preventivní program zabývajícím se problémem, který v průzkumu vyjde jako nedostatečně zpracovaný pro školní praxi. |
References |
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
BONINO, Silvia. Adolescents and risk: Behaviors, functions and protective factors. 2005. ISBN 978-88-470-0393-4. BURDA, Michal. Metody pedagogického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-204-1. DOLEJŠ, Martin. Rizikové chování u adolescentů a impulzivita jako prediktor tohoto chování. 2017. ISBN 978-80-244-5252-4. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. KREJČOVÁ, Věra, Karin KUHNOVÁ, Drahomíra OUDOVÁ a Kamil JANIŠ, ČAPEK, Robert, ed. Pro prevenci sociálně patologických jevů [online]. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001 [cit. 2020-09-05]. ISBN 8070418206. MACKLEM, Gayle. Preventive Mental Health at School. 2014. ISBN 978-1-4614-8609-1. PROCHÁZKA, Miroslav. Metodik prevence a jeho role na základní škole. V Praze: Pasparta, 2019. ISBN 978-80-88290-28-5. REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6. |