Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Syndrom vyhoření a kreativita u učitelů
Thesis title in Czech: Syndrom vyhoření a kreativita u učitelů
Thesis title in English: Burnout Syndrome and Creativity among Teachers
Key words: Syndrom vyhoření|kreativita|tvořivé myšlení|učitelé|vyučování
English key words: Burnout Syndrome|Creativity|Creative Thinking|Teachers|Teaching
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Tereza Kolečková
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.06.2020
Date of assignment: 14.06.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.07.2020
Date and time of defence: 02.09.2021 00:00
Date of electronic submission:03.06.2021
Date of proceeded defence: 02.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zmapovat souvislost mezi syndromem vyhoření a kreativitou u učitelů.
Literárně přehledová část se bude zabývat koncepty syndromu vyhoření a kreativity a specifikací náplně práce učitele ve vztahu k těmto dvěma konceptům. Zároveň bude v této části práce představena možná souvislost mezi syndromem vyhoření a kreativitou na základě různých výsledků výzkumů zejména zahraničních.

Návrh výzkumného projektu bude zaměřen na kvantitativní ověření možného vztahu mezi syndromem vyhoření u učitelů a jejich kreativitou. Výzkumný vzorek bude sestávat z učitelů prvního stupně základních škol. Syndrom vyhoření bude posuzován dotazníkovou metodou, kreativita bude zjišťována výkonovým testem a dotazníkovou metodou. V úvahu budou brány i demografické a jiné doplňující údaje udané participanty – např. délka praxe. Data budou zpracována statistickou metodou. Participantům bude po vyplnění testů zajištěna následná informace o cílech výzkumu a jeho smyslu. Součástí práce s výsledky bude i seznámení s možnou odbornou pomocí a uvedení konkrétních kontaktů, kterých mohou učitelé, kteří trpí či by mohli potenciálně trpět tímto syndromem, využít.
References
Cachia, R., & Ferrari, A. (2010). Creativity in schools: A survey of teachers in Europe. Joint Research Centre. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC59232

Ghonsooly, B., & Raeesi, A. (2012). Exploring the relationship between creativity and burnout among Iranian EFL teachers. International Journal of Linguistics, 4(3), 121-134.

Mahmoodi-Shahrebabaki, M. (2015). Relationships between language teachers’ time-management skills, creativity, and burnout: A mediation analysis. Alberta Journal of Educational Research, 61(1), 20-39.

Maslach, C., & Leiter, M. P. (2016). Burnout. In G. Fink (Ed.), Stress: Concepts, cognition, emotion, and behavior: handbook of stress series: Vol. 1(s. 351-358). Academic Press.

Smetáčková, I. (2019). Syndrom vyhoření mezi vyučujícími v mateřských a základních školách. Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích, 3(2), 27-40.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html