The Specifics of Psychological Self-Sufficiency from the Perspective of Czech and American College/University Students.
Thesis title in Czech: | Specifika psychologické soběstačnosti z pohledu amerických a českých studentů vysokých škol |
---|---|
Thesis title in English: | The Specifics of Psychological Self-Sufficiency from the Perspective of Czech and American College/University Students. |
Key words: | soběstačnost|psychologická soběstačnost|životní dovednosti|kulturní hodnoty |
English key words: | self-sufficiency|psychological self-sufficiency|life skills|cultural values |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 14.06.2020 |
Date of assignment: | 14.06.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 24.06.2020 |
Date and time of defence: | 22.06.2021 00:00 |
Date of electronic submission: | 04.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 22.06.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Pavla Čípková |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je zjišťování specifik v pojetí soběstačnosti a jeho porozumění/vnímání u amerických a českých studentů soukromých vysokých škol.
Literárně přehledová část bude vymezovat pojem „soběstačnost“ z různých hledisek. Zaměří se na souvislosti a rozdílnosti pojmů soběstačnost a osobní autonomie, dále se bude soustředit na soběstačnost v kontextu kulturních rozdílu, které v USA a ČR najdeme z pohledu horizontálního individualismu a vertikálního individualismu. Uvede socioekonomické souvislosti vyššího a nižšího sociálního postavení a zmíní soběstačnost a osobní autonomii v tematice nastupující dospělosti. Empirické šetření zvolí kvalitativní výzkumný design, využije metodu rozhovoru. Data budeme sbírat pomocí polostruktorovaného rozhovoru ve vztahu k výzkumným otázkám. V případě amerických studentů použijeme elektronickou aplikaci umožňující videohovory. S českými studenty bychom vedli rozhovory prezenčně. Při zpracování dat využijeme metody kódování kvalitativních dat (zakotvené teorie /opakujících se vzorců/témat). Zkoumanou populací budou mladí dospělí (18-39 let) studenti vysokých škol, na pohlaví nebude záležet. |
References |
Bannink R, Broeren S, Heydelberg J, van't Klooster E, Raat H. Psychometric properties of self-sufficiency assessment tools in adolescents in vocational education. BMC Psychol. 2015 Sep 25; 3:33.
Bernreuter, R. G. (1933). The measurement of self-sufficiency. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 28(3), 291–300. Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:a741dc10-160c-11e8-bdb0-005056827e51 Hong, Philip Young & Choi, Sangmi & Key, Whitney. (2018). Psychological Self-Sufficiency: A Bottom-Up Theory of Change in Workforce Development. Social Work Research. 42. 10.1093/swr/svx025. Milovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu (kap. 8.3). Praha: Grada. Strauss, A., Corbinová, J., & Ježek, S. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert. Strauss A., S. Corbinová (1997) Grounded theory in practice. Thousand Oaks: Sage Publications. |