Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
The Specifics of Psychological Self-Sufficiency from the Perspective of Czech and American College/University Students.
Thesis title in Czech: Specifika psychologické soběstačnosti z pohledu amerických a českých studentů vysokých škol
Thesis title in English: The Specifics of Psychological Self-Sufficiency from the Perspective of Czech and American College/University Students.
Key words: soběstačnost|psychologická soběstačnost|životní dovednosti|kulturní hodnoty
English key words: self-sufficiency|psychological self-sufficiency|life skills|cultural values
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.06.2020
Date of assignment: 14.06.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 24.06.2020
Date and time of defence: 22.06.2021 00:00
Date of electronic submission:04.05.2021
Date of proceeded defence: 22.06.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Pavla Čípková
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je zjišťování specifik v pojetí soběstačnosti a jeho porozumění/vnímání u amerických a českých studentů soukromých vysokých škol.

Literárně přehledová část bude vymezovat pojem „soběstačnost“ z různých hledisek. Zaměří se na souvislosti a rozdílnosti pojmů soběstačnost a osobní autonomie, dále se bude soustředit na soběstačnost v kontextu kulturních rozdílu, které v USA a ČR najdeme z pohledu horizontálního individualismu a vertikálního individualismu. Uvede socioekonomické souvislosti vyššího a nižšího sociálního postavení a zmíní soběstačnost a osobní autonomii v tematice nastupující dospělosti.

Empirické šetření zvolí kvalitativní výzkumný design, využije metodu rozhovoru. Data budeme sbírat pomocí polostruktorovaného rozhovoru ve vztahu k výzkumným otázkám. V případě amerických studentů použijeme elektronickou aplikaci umožňující videohovory. S českými studenty bychom vedli rozhovory prezenčně. Při zpracování dat využijeme metody kódování kvalitativních dat (zakotvené teorie /opakujících se vzorců/témat). Zkoumanou populací budou mladí dospělí (18-39 let) studenti vysokých škol, na pohlaví nebude záležet.
References
Bannink R, Broeren S, Heydelberg J, van't Klooster E, Raat H. Psychometric properties of self-sufficiency assessment tools in adolescents in vocational education. BMC Psychol. 2015 Sep 25; 3:33.

Bernreuter, R. G. (1933). The measurement of self-sufficiency. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 28(3), 291–300.

Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:a741dc10-160c-11e8-bdb0-005056827e51

Hong, Philip Young & Choi, Sangmi & Key, Whitney. (2018). Psychological Self-Sufficiency: A Bottom-Up Theory of Change in Workforce Development. Social Work Research. 42. 10.1093/swr/svx025.

Milovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu (kap. 8.3). Praha: Grada.

Strauss, A., Corbinová, J., & Ježek, S. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert.

Strauss A., S. Corbinová (1997) Grounded theory in practice. Thousand Oaks: Sage Publications.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html