Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kyberšikana a dospělí
Thesis title in Czech: Kyberšikana a dospělí
Thesis title in English: Cyberbullying and adults
Key words: Kyberšikana|Kyberšikana dospělých|Dopad kyberšikany
English key words: Cyberbullying|Adults‘ cyberbullying|Impact of cyberbullying
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.06.2020
Date of assignment: 14.06.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.06.2020
Date and time of defence: 22.06.2021 00:00
Date of electronic submission:11.05.2021
Date of proceeded defence: 22.06.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Andrea Včeláková
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem nahlíží dospělí na kyberšikanu, v jakých situacích se s ní setkávají a zkoumat tento jev v kontextu působení na well-being a pocit bezpečí u dospělého člověka.
Obsahem literárně přehledové části bude pomocí kvalitní rešerše nejdříve přiblížit pojem šikany a kyberšikany. Popíše, na co se při poznávání těchto jevů zaměřit a jak je identifikovat. U kyberšikany se bude věnovat problému jejímu vymezení. Dále se zaměří konkrétněji na kyberšikanu, jaké jevy jí provázejí a do jakých kategoríí se dá rozdělit. Práce se také bude snažit zjistit, zdali existují nějaká specifika této problematiky v České Republice. Další část se zaměří kyberšikanu ve světě dospělých.

Předpokládá se kombinovaný design návrhu výzkumu. Nejprve práce navrhne pravděpodobně screeningové šetření problému a následně budou konkrétní situace doladěny rozhovory s jedinci. Výzkum je možný realizovat bez jakékoliv finanční podpory a je možné ho zvládnout vlastními silami. Potenciální výzkumník se také před uskutečněním výzkumu připraví na možná rizika spojená s dotýkáním se citlivého tématu kyberšikany. Následně by se také dalo uvažovat o návrhu preventivních opatření.
References
Coyne, I., Monks, C. (2011). Bullying in different contexts. Cambridge.

Černá, A. (2013). Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. Psyché.

Čech, O., Zvoníčková, N. (2017). Nebezpečí kyberšikany: internet jako zbraň?. České Budějovice: Theia — krizové centrum

Kowalski, R. M., Toth, A., Morgan, M. (2018). Bullying and cyberbullying in adulthood and the workplace. The journal of social psychology, 158(1), 64–81.

Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.

Šmahel, D. (2002). Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html