Vývoj profesní identity začínajících učitelů
Thesis title in Czech: | Vývoj profesní identity začínajících učitelů |
---|---|
Thesis title in English: | Development of Proffesional Identity of Beggining Teachers |
Key words: | začínající učitel|profesní identita|profesní vývoj |
English key words: | Beginning Teacher|Professional Identity|Professional Development |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 04.06.2020 |
Date of assignment: | 04.06.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 12.06.2020 |
Date and time of defence: | 02.09.2022 00:00 |
Date of electronic submission: | 24.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je vymezení profesní identity začínajících učitelů a zmapování konfliktů a tenzí, se kterými se začínající učitelé potýkají při utváření své profesní identity. V literárně přehledové části bude uvedeno pojmové zarámování tématu vývoje profesní identity u začínajících učitelů spolu s teoretickými východisky, o které se opírá výzkumná část práce. Základními pilíři práce jsou profesní vývoj učitele, začínající učitel a profesní identita učitele, které budou dále představeny v samostatných kapitolách. Výzkum bude realizován metodou rozhovoru a dotazníkového šetření. Cílem kvalitativní části výzkumu bude zjistit, jaké byly začátky učitele a představa učitele o práci před nástupem do zaměstnání a jaká je v současnosti. Pomocí dotazníku budeme zjišťovat, jaká doporučení by dali žáci začínajícím učitelům a jak žáci své učitele vnímají. Respondenty kvalitativní části výzkumu budou učitelé čtyřletého gymnázia s různou délkou pedagogické praxe a specializací. Respondenti pro kvantitativní část výzkumu budou studenti čtyřletých gymnázií. Výsledky výzkumu by mohly přinést podrobnější informace a náhled do problematiky utváření profesní identity začínajících učitelů a napomoci tak ke kvalitnější a promyšlenější podpoře začínajících učitelů na školách jako prevence před jejich předčasným odchodem do jiné profese. |
References |
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe: Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton. Průcha, J. (2000). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál. Šimoník, O. (1994). Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita. |