Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vývoj profesní identity začínajících učitelů
Thesis title in Czech: Vývoj profesní identity začínajících učitelů
Thesis title in English: Development of Proffesional Identity of Beggining Teachers
Key words: začínající učitel|profesní identita|profesní vývoj
English key words: Beginning Teacher|Professional Identity|Professional Development
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.06.2020
Date of assignment: 04.06.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.06.2020
Date and time of defence: 02.09.2022 00:00
Date of electronic submission:24.07.2022
Date of proceeded defence: 02.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je vymezení profesní identity začínajících učitelů a zmapování konfliktů a tenzí, se kterými se začínající učitelé potýkají při utváření své profesní identity.
V literárně přehledové části bude uvedeno pojmové zarámování tématu vývoje profesní identity u začínajících učitelů spolu s teoretickými východisky, o které se opírá výzkumná část práce. Základními pilíři práce jsou profesní vývoj učitele, začínající učitel a profesní identita učitele, které budou dále představeny v samostatných kapitolách.

Výzkum bude realizován metodou rozhovoru a dotazníkového šetření. Cílem kvalitativní části výzkumu bude zjistit, jaké byly začátky učitele a představa učitele o práci před nástupem do zaměstnání a jaká je v současnosti. Pomocí dotazníku budeme zjišťovat, jaká doporučení by dali žáci začínajícím učitelům a jak žáci své učitele vnímají. Respondenty kvalitativní části výzkumu budou učitelé čtyřletého gymnázia s různou délkou pedagogické praxe a specializací. Respondenti pro kvantitativní část výzkumu budou studenti čtyřletých gymnázií. Výsledky výzkumu by mohly přinést podrobnější informace a náhled do problematiky utváření profesní identity začínajících učitelů a napomoci tak ke kvalitnější a promyšlenější podpoře začínajících učitelů na školách jako prevence před jejich předčasným odchodem do jiné profese.
References
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.

Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe: Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.

Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.

Průcha, J. (2000). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál.

Šimoník, O. (1994). Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html