Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Thesis title in Czech: | Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI |
---|---|
Thesis title in English: | Development of music instrument teachers‘ social skills by Video home training method |
Key words: | sociální dovednosti|videotrénink interakcí|učitel hudby |
English key words: | social skills|video interaction guidance|music teacher |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 04.05.2020 |
Date of assignment: | 04.05.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.06.2020 |
Date and time of defence: | 13.09.2021 00:00 |
Date of electronic submission: | 25.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 13.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Kamila Urban, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této práce je přiblížit možnost aplikace metody Videotrénink interakcí (VTI) v oblasti hudebního vzdělávání. Konkrétně pak v práci s učitelem v individuální výuce hry na hudební nástroj.
Teoretická část představí metodu Videotrénink interakcí v kontextu výuky hry na hudební nástroj. Bude obsahovat kapitolu o hudebním vzdělávání a jeho psychologických aspektech. Další pak o sociálních dovednostech profese učitele hudby. Dále pak kapitolu o metodě VTI a jejím užití při rozvoji sociálních dovedností učitele hudby. Výzkumná část bude kvalitativně zaměřená a bude zpracovávat kazuistiku/y práce pomocí metody VTI s učitelem/i hudby na základní umělecké škole. Tuto metodu budou doplňovat také dotazníky sledující například změny stylu učení a spokojenosti jak žáka, tak učitele, před a po intervenci VTI. Výsledky výzkumu by mohly naznačit, jak by využití VTI mohlo být využitelné právě v individuální výuce hry na nástroj a jak by podoba takové intervence mohla vypadat. Výsledky by mohly být cenné pro pedagogickou praxi hudební výchovy, protože v této oblasti se tato metoda zatím nepoužívá. |
References |
Baláková V. (2016). Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI (Disetrtační práce). Praha: Univerzita Karlova FFUK.
Bidlová, E., & Gillernová, I. (2006). Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení pomocí videotréninku interakcí. Praha: Pražské sociálně vědní studie. Biemans, H. (1990). Video Home Training: Theory, method and organization of SPIN. In J. Kool (Ed.) International Seminar for Innovative Institutions. Ryswijk: Ministry of Welfare, Health and Culture. Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 1: Strategies. New York: Oxford University Press. Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 2: Applications. New York: Oxford University Press. Franěk, M. (2005). Hudební psychologie. Praha: Karolinum. |