Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Thesis title in Czech: Rozvoj sociálních dovedností učitele hry na hudební nástroj pomocí metody VTI
Thesis title in English: Development of music instrument teachers‘ social skills by Video home training method
Key words: sociální dovednosti|videotrénink interakcí|učitel hudby
English key words: social skills|video interaction guidance|music teacher
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.05.2020
Date of assignment: 04.05.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.06.2020
Date and time of defence: 13.09.2021 00:00
Date of electronic submission:25.07.2021
Date of proceeded defence: 13.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této práce je přiblížit možnost aplikace metody Videotrénink interakcí (VTI) v oblasti hudebního vzdělávání. Konkrétně pak v práci s učitelem v individuální výuce hry na hudební nástroj.
Teoretická část představí metodu Videotrénink interakcí v kontextu výuky hry na hudební nástroj. Bude obsahovat kapitolu o hudebním vzdělávání a jeho psychologických aspektech. Další pak o sociálních dovednostech profese učitele hudby. Dále pak kapitolu o metodě VTI a jejím užití při rozvoji sociálních dovedností učitele hudby.

Výzkumná část bude kvalitativně zaměřená a bude zpracovávat kazuistiku/y práce pomocí metody VTI s učitelem/i hudby na základní umělecké škole. Tuto metodu budou doplňovat také dotazníky sledující například změny stylu učení a spokojenosti jak žáka, tak učitele, před a po intervenci VTI.
Výsledky výzkumu by mohly naznačit, jak by využití VTI mohlo být využitelné právě v individuální výuce hry na nástroj a jak by podoba takové intervence mohla vypadat. Výsledky by mohly být cenné pro pedagogickou praxi hudební výchovy, protože v této oblasti se tato metoda zatím nepoužívá.
References
Baláková V. (2016). Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI (Disetrtační práce). Praha: Univerzita Karlova FFUK.

Bidlová, E., & Gillernová, I. (2006). Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení pomocí videotréninku interakcí. Praha: Pražské sociálně vědní studie.

Biemans, H. (1990). Video Home Training: Theory, method and organization of SPIN. In J. Kool (Ed.) International Seminar for Innovative Institutions. Ryswijk: Ministry of Welfare, Health and Culture.

Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 1: Strategies. New York: Oxford University Press.

Colwell, R., & Webster P. R. (Ed.). (2011). Menc handbook of research on music learning Volume 2: Applications. New York: Oxford University Press.

Franěk, M. (2005). Hudební psychologie. Praha: Karolinum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html