Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Zjištění uživatelských potřeb návštěvníků muzejních webů se zaměřením na rodiny s dětmi
Thesis title in Czech: Zjištění uživatelských potřeb návštěvníků muzejních webů se zaměřením na rodiny s dětmi
Thesis title in English: Identifying user needs for museum website visitors with the main focus on families with children
Key words: uživatelské potřeby|muzejní weby|propagace muzeí|rodiny s dětmi|muzejní návštěvníci
English key words: user needs|museum websites|museum promotion|families with children|museum visitors
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.04.2020
Date of assignment: 16.04.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2020
Date and time of defence: 05.09.2022 09:00
Date of electronic submission:06.07.2022
Date of proceeded defence: 05.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Rodiny s dětmi jsou jednou z cílových skupin, které navštěvují paměťové instituce a jejich zájmy a potřeby by tak měly být reflektovány i na webu příslušných organizací. Cílem práce bude na základě odborné literatury zmapovat a popsat uživatelské potřeby cílové skupiny a analyzovat uživatelské webové rozhraní podle platných zásad ve spolupráci s vybraným muzeem. Teoretická část se zaměří na způsob, jakým muzea oslovují své návštěvníky a rozpracuje související pojmy (uživatelská potřeba, webové rozhraní, design, marketing a PR strategie muzeí). Ilustrací všech těchto jevů budou příklady dobré praxe. Praktickou část bakalářské práce bude tvořit kvalitativní průzkum formou rozhovorů s představiteli cílové skupiny ve spolupráci s vybranou institucí, analýza rozhovorů a tvorba doporučení pro webové stránky vybrané instituce. Práce přinese konkrétní doporučení ohledně webu se zaměřením na cílovou skupinu a pohled na očekávání cílové skupiny vzhledem k instituci.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ČERVENKOVÁ, Alena; HOŘAVA, Michal (ed.). Uživatelsky přívětivá rozhraní. Brno : Hořava & Associates, 2009. 177 s. ISBN 978-80-254-5295-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KELLY, Lynda. Family visitors to museums in Austria. In: National Museum Austria: Understanding Museums [online]. 2011 [cit. 2020-04-03]. Dostupné z:http://www.nma.gov.au/research/understanding-museums/LKelly_2011.html
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-1104-4.
PEACOCK, Darren a Jonny BROWNBILL. Audiences, Visitors, Users: Reconceptualising Users Of Museum On-line Content and Services. Museums and the Web 2007 [online]. Toronto: Archives & Museum Informatics, 2007, 2007 [cit. 2020-04-14]. Dostupné z:http://www.archimuse.com/mw2007/papers/peacock/peacock.html
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html