Síť producentů kolem společnosti Filmkolektiv jako cesta k větší stabilitě na malém národním trhu
Thesis title in Czech: | Síť producentů kolem společnosti Filmkolektiv jako cesta k větší stabilitě na malém národním trhu |
---|---|
Thesis title in English: | Filmkolektiv´s Network of Producers As a Way to Greater Stability in a Small National Market |
Key words: | Production studies|malý trh|spolupráce|produkční společnost|skupinový rozhovor|Film Kolektiv|mezinárodní spolupráce|koprodukce |
English key words: | Production studies|small market|cooperation|production company|group interview|Film Kolektiv|international cooperation|co-production |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Film Studies Department (21-KFS) |
Supervisor: | doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 12.03.2020 |
Date of assignment: | 12.03.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.08.2021 |
Date and time of defence: | 08.09.2021 09:30 |
Date of electronic submission: | 18.08.2021 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D. |
Guidelines |
Ve své práci se primárně zaměřím na společnost FILMKOLEKTIV, v jejíž praxi je možné pozorovat relativně nový fenomén v rámci českého filmového průmyslu, a sice spolupráci několika producentských osobností, jež sice rozděluje obecný přístup k dílčím aspektům produkční praxe – zejména v případě diváckého zaměření, distribučních platforem a mnohdy i formálních prvků jednotlivých filmů –, nicméně pojí je generační spřízněnost a primární producentská strategie, spočívající mj. v orientaci na mezinárodní koprodukce a zahraniční trhy.
Cílem mé práce pak bude rozkrýt a popsat profesní vztahy ve společnosti, popsat vlivy jednotlivých producentů na filmové projekty, a dospět tak k charakteristice celkového profilu společnosti na pozadí specifik českého audiovizuálního trhu. V souvislosti s tím se pokusím zodpovědět otázku, zdali firmy na bázi uskupení producentů mají v rámci českého prostředí význam, případně odlišují-li se nějak od etablovaných společností velkých producentských hráčů. Zajímat mne bude v tomto smyslu také její konkurenceschopnost na českém i evropském trhu. Vzhledem k poměrně aktuálnímu tématu budu vycházet primárně z polostrukturovaných rozhovorů s nejdůležitějšími aktéry, mezi kterými by rozhodně měli být jak členové společnosti, tak i tvůrci, v jejichž spolupráci s jednotlivými producenty se dá pozorovat jistá kontinuita. Pro co nejpřesnější profil společnosti bude sloužit komparace s podobně strukturovanými zahraničními producentskými clustery a následná kontextualizace zjištěných praktik v českém prostředí – s pomocí analýzy strategie a praxe hlavní zkoumané firmy. Práce bude metodologicky vycházet z produkčních studií, které zkoumají „žitou skutečnost“ aktérů audiovizuálního průmyslu. |
References |
Petr Szczepanik, Johana Kotišová, Jakub Macek, Jan Motal a Eva Pjačíková, Studie vývoje hraného kinematografického díla. Praha: Státní fond kinematografie 2015.
Petr Szczepanik, Post-socialist Producer: The Production Culture of a Small-Nation Media Industry. Critical Studies in Television 13, 2018, č. 2, s. 207–226. Petr Szczepanik, Breaking through the East-European Ceiling: Minority Co-production and the New Symbolic Economy of Small-Market Cinemas. In: Julia Hammett-Jamart, Petar Mitric a Eva Novrup Redvall (eds.), European Film and Television Co-production. New York: Palgrave Macmillan 2018, s. 153–173. Finney Angus, The International Film Business: A Market Guide Beyond Hollywood. Lodon: Routledge 2010, s 22–36. Peter Bloore, Redefining the Independent Film Value Chain, London: BFI 2009. Miranda J. Banks: How to Study Makers and Making, Manuel Alvarado, Milly Buonanno, Herman Gray & Toby Miller, The Sage Handbook of television studies, SAGE Publications Ltd, 2014, s. 117-132. |