Analýza návštěvnosti a uživatelského chování v prostředí webového portálu
Thesis title in Czech: | Analýza návštěvnosti a uživatelského chování v prostředí webového portálu |
---|---|
Thesis title in English: | Analysis of visit rates and user behaviour in the environment of a web portal |
Key words: | webová analýza|analýza portálu|návštěvnost webové stránky|vstupy|informační chování|uživatelské chování|uživatelské prostředí|analýza dat|data|analýza|segmentace dat. |
English key words: | web analysis|portal analysis|website traffic|entry|information behavior|user behavior|user interface|data analysis|data|analysis|data segmentation |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Ing. Jitka Novotná, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.09.2020 |
Date of assignment: | 10.09.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.10.2020 |
Date and time of defence: | 14.06.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 06.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je popis problematiky webové analýzy a možnost využití dostupných nástrojů, součástí je příklad na konkrétním portálu. Student rozebere co vše je možné a vhodné sledovat nebo naopak nelze, vybere konkrétní web a udělá analýzu (počty přístupů, kliky, logy, IP, vývoj v čase, možnosti využití...).
Metody doporučené vedoucí pro řešení práce (obvykle je výzkumná část řešena po dohodě pouze jednou z nich): obsahová a kritická analýza (textu), srovnávací analýza, případová studie, experiment, tvůrčí kompilát Analýza dat webové stránky je jednou z možností, jak získat informace o tom, co by měla stránka vylepšit nebo naopak zachovat. Bakalářská práce se zaměří na cílovou skupinu uživatelů, počet vstupů a další aspekty informačního chování na určité webové stránce. Analýza by mohla prostřednictvím získaných dat stránce pomoci k vyšší návštěvnosti či viditelnosti. Praktická část bude realizována pomocí nástroje Google Analytics. Získaná data prostřednictvím nástroje budou následně segmentována dle charakteru a řazena dle hodnot. Výstup zpracovaných dat v tabulkách bude vysvětlen pomocí doprovodného textu. Získaná data by tedy měla reflektovat stav konkrétního analyzovaného webu, který byl pro praktickou část práce vybrán. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
SHANE ATCHISON. Actionable Web Analytics: Using Data to Make Smart Business Decisions. 2007. ISBN 9780470124741.
BEASLEY, Michael. Practical Web Analytics for User Experience: How Analytics Can Help You Understand Your Users. 2013. ISBN 9780124046191. ŽÁK, Vladimír. Analýza chování uživatele na webových stránkách / Vladimír Žák ; vedoucí práce Alan Eckhardt ; oponent práce Matúš Ondreička[online]. 2010 [cit. 2020-09-18]. ŘEZANKOVÁ, Hana. Shluková analýza dat / Hana Řezanková, Dušan Húsek, Václav Snášel. 2009. ISBN 9788086946818. Naučte se správně vyhodnotit návštěvnost webu. Segmentací ušetříte za online marketing[online]. 2015 [cit. 2020-09-18]. ISSN edsano. |