Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza návštěvnosti a uživatelského chování v prostředí webového portálu
Thesis title in Czech: Analýza návštěvnosti a uživatelského chování v prostředí webového portálu
Thesis title in English: Analysis of visit rates and user behaviour in the environment of a web portal
Key words: webová analýza|analýza portálu|návštěvnost webové stránky|vstupy|informační chování|uživatelské chování|uživatelské prostředí|analýza dat|data|analýza|segmentace dat.
English key words: web analysis|portal analysis|website traffic|entry|information behavior|user behavior|user interface|data analysis|data|analysis|data segmentation
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Ing. Jitka Novotná, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.09.2020
Date of assignment: 10.09.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.10.2020
Date and time of defence: 14.06.2021 09:00
Date of electronic submission:06.05.2021
Date of proceeded defence: 14.06.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je popis problematiky webové analýzy a možnost využití dostupných nástrojů, součástí je příklad na konkrétním portálu. Student rozebere co vše je možné a vhodné sledovat nebo naopak nelze, vybere konkrétní web a udělá analýzu (počty přístupů, kliky, logy, IP, vývoj v čase, možnosti využití...).

Metody doporučené vedoucí pro řešení práce (obvykle je výzkumná část řešena po dohodě pouze jednou z nich):
obsahová a kritická analýza (textu),
srovnávací analýza,
případová studie,
experiment,
tvůrčí kompilát

Analýza dat webové stránky je jednou z možností, jak získat informace o tom, co by měla stránka vylepšit nebo naopak zachovat. Bakalářská práce se zaměří na cílovou skupinu uživatelů, počet vstupů a další aspekty informačního chování na určité webové stránce. Analýza by mohla prostřednictvím získaných dat stránce pomoci k vyšší návštěvnosti či viditelnosti. Praktická část bude realizována pomocí nástroje Google Analytics. Získaná data prostřednictvím nástroje budou následně segmentována dle charakteru a řazena dle hodnot. Výstup zpracovaných dat v tabulkách bude vysvětlen pomocí doprovodného textu. Získaná data by tedy měla reflektovat stav konkrétního analyzovaného webu, který byl pro praktickou část práce vybrán.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
SHANE ATCHISON. Actionable Web Analytics: Using Data to Make Smart Business Decisions. 2007. ISBN 9780470124741.
BEASLEY, Michael. Practical Web Analytics for User Experience: How Analytics Can Help You Understand Your Users. 2013. ISBN 9780124046191.
ŽÁK, Vladimír. Analýza chování uživatele na webových stránkách / Vladimír Žák ; vedoucí práce Alan Eckhardt ; oponent práce Matúš Ondreička[online]. 2010 [cit. 2020-09-18].
ŘEZANKOVÁ, Hana. Shluková analýza dat / Hana Řezanková, Dušan Húsek, Václav Snášel. 2009. ISBN 9788086946818.
Naučte se správně vyhodnotit návštěvnost webu. Segmentací ušetříte za online marketing[online]. 2015 [cit. 2020-09-18]. ISSN edsano.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html