Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Informační a komunikační výchova na základních a středních školách
Thesis title in Czech: Informační a komunikační výchova na základních a středních školách
Thesis title in English: Information and communication education at primary and secondary education
Key words: informační výchova|informatika|informační potřeba|informační gramotnost|digitální gramotnost|základní školy|gymnázia|žáci
English key words: information education|ICT education|information need|information literacy|digital literacy|primary school|grammar school|students
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Ing. Jitka Novotná, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.05.2020
Date of assignment: 07.05.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2020
Date and time of defence: 03.09.2021 09:00
Date of electronic submission:22.07.2021
Date of proceeded defence: 03.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce bude identifikace informačních a komunikačních potřeb žáků základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií a zjištění, zda žáci v rámci informační a komunikační výchovy získávají dovednosti potřebné k uspokojení těchto potřeb.
Teoretická část práce na základě odborné literatury představí současný stav informační a komunikační výchovy. Hlavním zdrojem bude Rámcový vzdělávací program, který umožní identifikaci z relevantních kompetencí a očekávaných výstupů žáků v oblasti informační a komunikační výchovy.
Praktickou část bakalářské práce bude tvořit kvantitativní průzkum mezi žáky formou dotazníkového šetření a analýza výsledků tohoto průzkumu. Průzkum proběhne mezi žáky druhého stupně základní školy.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ARMSTRONG, Sara a Pamela BRUNSKILL. Information literacy: separating fact from fiction : finding information, analyzing information, using information. Huntington Beach: Shell Education, 2018. ISBN 978-1-4258-1756-5.
HALVA, Filip. Informační a komunikační výchova na základních školách dle žáků základních škol [online]. Brno, 2019 [cit. 2020-05-28]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/feiqy/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Jana Boumová.
JANEČEK, Lukáš. Technická a informační výchova v základním školství. Praha, 2006. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy. Vedoucí práce Rothanzl, Bohuslav.
KOVÁŘOVÁ, Pavla. Informační bezpečnost žáků základních škol: lekce v knihovnách. Brno: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2019. Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae. ISBN 978-80-210-9270-9.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2017 [cit. 2020-05-25]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/ucebni-dokumenty.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html