Grading in English lessons at secondary schools
Thesis title in Czech: | Klasifikace ve výuce angličtiny na středních školách |
---|---|
Thesis title in English: | Grading in English lessons at secondary schools |
Key words: | známkování|hodnocení|klasifikace|dovednosti anglického jazyka|střední školy|učitelé angličtiny |
English key words: | grading|assessment|quantitative assessment|English languages skills|secondary schools|English teachers |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD) |
Supervisor: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 17.02.2020 |
Date of assignment: | 17.02.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 19.02.2020 |
Date and time of defence: | 10.09.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 09.08.2021 |
Date of proceeded defence: | 10.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Lucie Jiránková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem učitelé angličtiny na SŠ klasifikují práci svých žáků a zjistit, do jaké míry učitelé postupují systematicky a jaké jsou v těchto systémech slabá místa. Autor provede dotazníkové šetření na několika různých školách pomocí online dotazníků a pokusí se získat několik desítek respondentů. U nich bude zjišťovat, jakým způsobem hodnotí, tj. např. jaká kritéria užívají pro hodnocení, co hodnotí, jak často, jakými principy se řídí, mají-li na školách nějaké návody a do jaké míry jsou závazné, jak byli v tomto ohledu instruováni při studiu na VŠ atp. Výsledný popis situace by měl přispět k identifikaci slabých míst v systému klasifikace v hodinách AJ na SŠ. Autor by pak měl vysvětlit jejich dopad a navrhnout možná zlepšení.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
References |
Cheng, Liying and Xiaoying Wang. “Grading, Feedback, and Reporting in ESL/EFL Classrooms”. Language Assessment Quarterly, Vol. 4, No.6, 2007, pp. 85-107.
Čapek, Robert. Třídní klima a školní klima. (2010) Praha: Grada Publishing. Gymnázium Jiřího Ortena, Kutná Hora. Anglický jazyk: Klasifikace předmětu. Needell, Claire. “With Writing, the Problem Is in the Grading“. New York Times. June 27, 2014. Saňáková, Bronislava. “Vliv slovního hodnocení a známkování v hodinách AJ na motivaci žáků druhého stupně základní školy”. (2018) Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita. Schinske, Jeffrey and Kimberly Tanner. “Teaching More by Grading Less (or Differently)”. CBE Life Sci Educ., 2014 Summer; 13(2): 159–166. Starch, Daniel and Edward C. Elliott. “Reliability of the Grading of High-School Work in English”. The School Review, Vol. 20, No. 7 (Sep., 1912), pp. 442-457. Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice. Anglický jazyk: Klasifikace předmětu. Šťastná, Lada. “Hodnocení žáka učitelem vpředmětech český a anglický jazyk”. (2014) Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Terfa, Miressa. “An Assessment of the Practice of Vocabulary Teaching Strategies in EFL Classes: Kellem Secondary School Grade 9 and 10 English Teachers in Focus”. International Journal of Scientific and Research Publications, Volume 7, Issue 7, July 2017. |