Scheduling v éře streamingových válek: praxe programového oddělení společnosti HBO Europe s.r.o.
Thesis title in Czech: | Scheduling v éře streamingových válek: praxe programového oddělení společnosti HBO Europe s.r.o. |
---|---|
Thesis title in English: | Scheduling in the era of streaming wars: practices of HBO Europe LLC program planning and scheduling department |
Key words: | HBO Europe|Scheduling|Programová skladba|Mediální praxe|Datová analýza|Portfolio|Lineární kanály|SVOD|Licencování|Online kurace |
English key words: | HBO Europe|Scheduling|Programming|Media practices|Data analysis|Portfolio|Linear channels|SVOD|Licensing|Online Curation |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Film Studies Department (21-KFS) |
Supervisor: | doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 13.02.2020 |
Date of assignment: | 13.02.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.08.2020 |
Date and time of defence: | 04.09.2020 09:00 |
Date of electronic submission: | 21.08.2020 |
Date of proceeded defence: | 04.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jana Čížkovská |
Guidelines |
Hlavním tématem práce jsou důvody kontinuity (a diskontinuity) mezi lineárním programem kabelových kanálů HBO CZ a katalogem HBO GO - s ohledem na proměnlivé konkurenční prostředí, chování diváků a (nad)národní regulaci mediálních služeb.
Americká televizní stanice HBO zahájila své vysílání v České republice už v roce 1994 a pořád rozšiřovala svou nabídku českým divákům. Dnes má pět kanálů (HBO, HBO2, HBO3, Cinemax, Cinemax 2), možnost HBO On Demand a taky SVOD platformu HBO GO. Takové schéma poskytuje různorodou nabídku - a to lineární a nelineární povahy. Takže společnost pořád musí korigovat svoje programování v závislosti na dynamické evropské mediální politice, což přivedlo k rozsáhlé historii a změnám v průběhu existence na území České republiky. Práce bude zahrnovat primární prameny – zprávy RRTV, rozhovory, programová schémata kanálů HBO a skladba katalogu HBO GO atd. Sekundární prameny zahrnují literaturu a výzkumy na téma vztahů lineárního „programming“ a „scheduling“ na jedné straně a nelineárních katalogů na straně druhé, na téma samotné společnosti HBO (i HBO Europe) a VOD obecně. |
References |
Marc Leverette – Brian L. Ott – Cara Louise Buckley, lt’s Not TV. Watching HBO in the Post-television Era. New York – Abingdon: Routledge 2008.
Petr Szczepanik, HBO Europe’s Original Programming in the Era of Streaming Wars. To be published in: Luca Barra – Massimo Scaglioni (eds.), A European Television Fiction Renaissance: Premium Production Models and Transnational Circulation, New York – London: Routledge 2020. Joy Press: Inside HBO’s Plan to Win the Streaming Wars, Vanity Fair, 2019, Dostupný na WWW: Hanne Bruun, The delay economy of “continuity” and the emerging impatience culture of the digital era. Nordic Journal of Media Studies 1, 2019, č. 1, s. 85-101. Gillian Doyle, Digitization and Changing Windowing Strategies in the Television Industry: Negotiating New Windows on the World. Television & New Media, 2016, č. 17(7), s. 629–645. Karoline Andrea Ihlebæk – Trine Syvertsen – Espen Ytreberg, Keeping Them and Moving Them: TV Scheduling in the Phase of Channel and Platform Proliferation. Television & New Media, 2014, č. 15(5), s. 470–486 [původně zveřejněn na internetu 13. 03. 2013]. Hilde Van Den Bulck – Gunn Enli, Flow under Pressure: Television Scheduling and Continuity Techniques as Victims of Media Convergence?. Television & New Media, 2014, č. 15(5), s. 449-452. Espen Ytreberg, Scheduling in Nordic Public Service Television - General Description of an Ongoing Research Project, 2017. Jonah Weiner, The Great Race to Rule Streaming TV, The New York Times, 2019 HBO Dossier, Statista, 2018 |