Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi
Thesis title in Czech: | Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi |
---|---|
Thesis title in English: | Filtre bubbles and facebook pages about climate crisis |
Key words: | filtrační bubliny|informační bubliny|klimatická změna|komnata ozvěn|Facebook |
English key words: | filter bubbles|information bubbles|climate change|echo chambers|Facebook |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.02.2020 |
Date of assignment: | 07.02.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.02.2020 |
Date and time of defence: | 07.09.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 28.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Guidelines |
Nezbytnou součástí řešení klimatické krize je dobrá informovanost veřejnosti. Uzavírání skupin do informačních bublin názory na klimatickou změnou polarizuje a přispívá tak k šíření dezinformaci. Cílem práce je zjistit, zda facebookový algoritmus napomáhá k prolamování informačních bublin na stránkách, které se zabývají klimatickou krizi. V teoretické části práce bude kladen důraz na význam informačních bublin v kontextu vnímání klimatické krize. Praktická část práce se pak bude zabývat analyzováním facebookových stránek se speciálním důrazem na takové, které se věnují klimatické krizi či diskutují témata jí příbuzná. Jako hlavní metoda bude využita obsahová analýza.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
BRUNS, Axel. Are filter bubbles real?. Medford, MA: Polity Press, 2019. ISBN 978-1-5095-3646-7.
NEUENDORF, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2002. ISBN 9780761919780. PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 9780143121237. PENNEBAKER, J.W., BOYD, R.L., JORDAN, K.. The development and psychometric properties of LIWC2015. Austin, TX: University of Texas at Austin, 2015. |