Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi
Thesis title in Czech: Informační bubliny na facebookových stránkách o klimatické krizi
Thesis title in English: Filtre bubbles and facebook pages about climate crisis
Key words: filtrační bubliny|informační bubliny|klimatická změna|komnata ozvěn|Facebook
English key words: filter bubbles|information bubbles|climate change|echo chambers|Facebook
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.02.2020
Date of assignment: 07.02.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.02.2020
Date and time of defence: 07.09.2021 09:00
Date of electronic submission:28.07.2021
Date of proceeded defence: 07.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Nezbytnou součástí řešení klimatické krize je dobrá informovanost veřejnosti. Uzavírání skupin do informačních bublin názory na klimatickou změnou polarizuje a přispívá tak k šíření dezinformaci. Cílem práce je zjistit, zda facebookový algoritmus napomáhá k prolamování informačních bublin na stránkách, které se zabývají klimatickou krizi. V teoretické části práce bude kladen důraz na význam informačních bublin v kontextu vnímání klimatické krize. Praktická část práce se pak bude zabývat analyzováním facebookových stránek se speciálním důrazem na takové, které se věnují klimatické krizi či diskutují témata jí příbuzná. Jako hlavní metoda bude využita obsahová analýza.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
BRUNS, Axel. Are filter bubbles real?. Medford, MA: Polity Press, 2019. ISBN 978-1-5095-3646-7.
NEUENDORF, Kimberly A. The content analysis guidebook. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c2002. ISBN 9780761919780.
PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 9780143121237.
PENNEBAKER, J.W., BOYD, R.L., JORDAN, K.. The development and psychometric properties of LIWC2015. Austin, TX: University of Texas at Austin, 2015.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html