Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Osobní data jako komodita: jak trh s daty funguje, jakou mají cenu a co o tom čeští uživatelé internetu vědí
Thesis title in Czech: Osobní data jako komodita: jak trh s daty funguje, jakou mají cenu a co o tom čeští uživatelé internetu vědí
Thesis title in English: Personal data as a commodity: how does the data market work, what is data worth and what Czech internet users know about it
Key words: osobní data|uživatelská data|online sběr dat|extrakce dat|soukromí na internetu|cena dat|hodnota dat|trh s daty|agregátoři dat|cílená reklama|personalizace reklam
English key words: personal data|user data|data extraction imperative|online privacy|internet privacy|data value|data market|data brokers|data aggregators|targeted ads|personalized advertising
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.02.2020
Date of assignment: 07.02.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.02.2020
Date and time of defence: 05.09.2022 09:00
Date of electronic submission:26.07.2022
Date of proceeded defence: 05.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je zmapovat trh s osobními daty; jak funguje, jaké vlivy ho zformovaly do dnešní podoby a jak ho vnímá veřejnost. Teoretická část bude založená na systematické rešerši akademických zdrojů, médií, legislativy a dalších relevantních pramenů. Zjištění z teoretické části budou následně rozšířena o kvalitativní výzkum, který metodou hloubkových rozhovorů zjistí, nakolik jsou si Češi vědomí toho, co se s jejich daty děje, jakou pro ně mají hodnotu a jaký mají na současné nastavení trhu názor. Práce přispěje k lepšímu pochopení trhu s osobními daty a také vztahu mezi digitálními společnostmi a tuzemskými uživateli jejich služeb.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ZUBOFF, Shoshana. The age of surveillance capitalism: the fight for a human future at the new frontier of power. New York: PublicAffairs, 2018. ISBN 978-1-61039-569-4.
VARIAN, Hal. Beyond Big Data [online]. In: . Presented at the NABE Annual Meeting, San Francisco, CA., 10. 9. 2013 [cit. 2020-01-07]. Dostupné z: http://people.ischool.berkeley.edu/~hal/Papers/2013/BeyondBigDataPaperFINAL.pdf
CRAIN, Matthew. The limits of transparency: Data brokers and commodification. New media & society [online, SAGE]. 2018, 2016, (20(1), 88-104 [cit. 2020-01-07]. DOI: o0r.g1/107.171/1774/6114641444841861665577096.
MOROZOV, Evgeny. The net delusion: the dark side of internet freedom. New York: PublicAffairs, [2011]. ISBN 978-1-61039-106-1.
OECD, Exploring the Economics of Personal Data: A Survey of Methodologies for Measuring Monetary Value. Paříž, OECD Digital Economy Papers, No. 220, OECD Publishing, 2. 4. 2013. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1787/5k486qtxldmq-en
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html