Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
The Relationship between Perceived Parental Media Mediation and Media Literacy of Secondary School Pupils
Thesis title in Czech: Vztah mezi rodičovskou mediální mediací a mediální gramotností u žáků druhého stupně ZŠ
Thesis title in English: The Relationship between Perceived Parental Media Mediation and Media Literacy of Secondary School Pupils
Key words: rodičovská mediální mediace|mediální gramotnost|mediální vzdělávání|druhý stupeň základní školy|čas u obrazovek|používání médií
English key words: parental media mediation|media literacy|media education|secondary school|screen time|media use
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.02.2020
Date of assignment: 07.02.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.02.2020
Date and time of defence: 23.01.2023 09:00
Date of electronic submission:15.12.2022
Date of proceeded defence: 23.01.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je prozkoumat vztah mezi způsobem uplatňované rodičovské mediální mediace a mírou mediální gramotnosti žáků druhého stupně ZŠ.
Jádrem práce bude praktická část, tedy dotazníkové šetření na žácích druhého stupně ZŠ. Žáci budou dotazováni pomocí Perceived Parental Media Mediation Scale na to, jak vnímají přístup svých rodičů k jejich vlastnímu používání médií. Ve druhé části dotazníku bude zjišťována úroveň jejich mediální gramotnosti. Následná kvantitativní analýza bude hledat vztah mezi typem uplatňované rodičovské mediální mediace a úrovní mediální gramotnosti zkoumaných žáků.
Teoretická část práce výzkum doplní ukotvením konceptů rodičovské mediální mediace a mediální gramotnosti. Zároveň také přinese kritické shrnutí dosavadních výzkumů zabývajících se měřením mediální gramotnosti a faktorů, které mohou mít na mediální gramotnost vliv.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
JIRÁK, Jan a Radim WOLÁK, ed. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis, 2007. ISBN 978-80-86212-58-6.
POTTER, W. James. Media literacy. Ninth edition. Los Angeles: SAGE, 2019. ISBN 9781506366289.
PRESOVÁ, Karolína. Rodičovská internetová mediace z pohledu adolescentů [online]. Brno, 2019 [cit. 2019-12-30]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/oxq9q/DP_presova_tisk.pdf. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Katedra mediálních studí a žurnalistiky.
VALKENBURG, Patti M., Jessica Taylor PIOTROWSKI, Jo HERMANNS a Rebecca DE LEEUW. Developing and Validating the Perceived Parental Media Mediation Scale: A Self-Determination Perspective. Human Communication Research [online]. 2013,39(4), 445-469 [cit. 2019-12-30]. DOI: 10.1111/hcre.12010. ISSN 03603989. Dostupné z: https://academic.oup.com/hcr/article/39/4/445-469/4093709
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html