Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu
Thesis title in Czech: Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu
Thesis title in English: Binge-watching among Czech consumers of professional video content
Key words: Binge-watching|video on demand|video na vyžádání|způsoby užívání médií|focus group
English key words: Binge-watching|video on demand|media usage patterns|focus group
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.02.2020
Date of assignment: 07.02.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.02.2020
Date and time of defence: 29.01.2024 09:00
Date of electronic submission:17.12.2023
Date of proceeded defence: 29.01.2024
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
Guidelines
Cílem práce je prozkoumat jeden z projevů současné kultury konzumace profesionálního videoobsahu – tzv. binge-watching (binge-viewing, popř. marathon-viewing). tedy sledování většího počtu epizod obvykle seriálového pořadu za sebou, a kriticky reflektovat dopady tohoto chování na mladé české diváky. V průzkumu, který provedla společnost Netflix v listopadu 2013, 73% lidí definovalo binge-watching jako „sledování mezi 2-3 epizodami téže televizní show při jedné příležitosti“. (West, 2013)
V teoretické části bude nastíněn vývoj diváckých návyků, stručně budou také na základě existujících výzkumů a dostupné odborné literatury představeny psychologické aspekty binge-watching. V praktické části bude předložen kvalitativní výzkum, který bude realizován pomocí focus group s vybranými respondenty praktikujícími binge-watching.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
BURGAN, Michael. Netflix, Amazon, Hulu, and streaming video. Broomall, PA: Mason Crest, [2018]. ISBN 9781422240564.
MATRIX, Sidneyeve. The Netflix effect: teens, binge watching, and on-demand digital media trends. Jeunesse: Young People, Texts, Cultures [online]. 2014, 6(1), 119-138 [cit. 2020-01-01]. ISSN 19202601.
MEDOFF, Norman J. a Barbara K. KAYE. Electronic media: then, now and later. Third edition. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-90320-3.
STAROSTA, J., IZYDORCZYK, B. a LIZIŃCZYK, S., 2019. Characteristics of people’s binge-watching behavior in the “entering into early adulthood” period of life. Health Psychology Report, 7(2), pp.149-164.
SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
WEST, Kelly. Unsurprising: Netflix survey indicates people like to binge-watch TV. Cinema Blend, 2013, 13.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html