Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu
Thesis title in Czech: | Binge-watching u českých konzumentů profesionálního videoobsahu |
---|---|
Thesis title in English: | Binge-watching among Czech consumers of professional video content |
Key words: | Binge-watching|video on demand|video na vyžádání|způsoby užívání médií|focus group |
English key words: | Binge-watching|video on demand|media usage patterns|focus group |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Helena Lipková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.02.2020 |
Date of assignment: | 07.02.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.02.2020 |
Date and time of defence: | 29.01.2024 09:00 |
Date of electronic submission: | 17.12.2023 |
Date of proceeded defence: | 29.01.2024 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je prozkoumat jeden z projevů současné kultury konzumace profesionálního videoobsahu – tzv. binge-watching (binge-viewing, popř. marathon-viewing). tedy sledování většího počtu epizod obvykle seriálového pořadu za sebou, a kriticky reflektovat dopady tohoto chování na mladé české diváky. V průzkumu, který provedla společnost Netflix v listopadu 2013, 73% lidí definovalo binge-watching jako „sledování mezi 2-3 epizodami téže televizní show při jedné příležitosti“. (West, 2013) V teoretické části bude nastíněn vývoj diváckých návyků, stručně budou také na základě existujících výzkumů a dostupné odborné literatury představeny psychologické aspekty binge-watching. V praktické části bude předložen kvalitativní výzkum, který bude realizován pomocí focus group s vybranými respondenty praktikujícími binge-watching. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
BURGAN, Michael. Netflix, Amazon, Hulu, and streaming video. Broomall, PA: Mason Crest, [2018]. ISBN 9781422240564. MATRIX, Sidneyeve. The Netflix effect: teens, binge watching, and on-demand digital media trends. Jeunesse: Young People, Texts, Cultures [online]. 2014, 6(1), 119-138 [cit. 2020-01-01]. ISSN 19202601. MEDOFF, Norman J. a Barbara K. KAYE. Electronic media: then, now and later. Third edition. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-90320-3. STAROSTA, J., IZYDORCZYK, B. a LIZIŃCZYK, S., 2019. Characteristics of people’s binge-watching behavior in the “entering into early adulthood” period of life. Health Psychology Report, 7(2), pp.149-164. SZCZEPANIK, Petr, ed. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4107-0. WEST, Kelly. Unsurprising: Netflix survey indicates people like to binge-watch TV. Cinema Blend, 2013, 13. |