Revoluce na jevišti. Obrazy antikoloniálního povstání a jeho reflexe v dramatech Kateba Yacina, Bernarda Dadiého a Aimého Césaira
Thesis title in Czech: | Revoluce na jevišti. Obrazy antikoloniálního povstání a jeho reflexe v dramatech Kateba Yacina, Bernarda Dadiého a Aimého Césaira |
---|---|
Thesis title in English: | Revolution on stage. Images of anticolonial insurrection and its reflexion in the DRAMAS of Kateb Yacine, Bernard Dadié and Aimé Césaire |
Key words: | antikolonialismus|postkoloniální realita|revoluce|angažované umění|Afrika|Maghreb|frankofonní literatury |
English key words: | anticolonialism|postcolonial reality|revolution|engaged art|Africa|Maghreb|Francophone literatures |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Romance Studies (21-URS) |
Supervisor: | Mgr. Vojtěch Šarše, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.01.2020 |
Date of assignment: | 29.01.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.02.2020 |
Date and time of defence: | 09.09.2020 09:00 |
Date of electronic submission: | 04.08.2020 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Míla Janišová |
Guidelines |
Práce analyzuje a komparuje obraz revoluce a porevolučního vývoje v konkrétních dílech tří významných frankofonních autorů. Revoluce je zde chápána jako obecná idea individuální a společenské emancipace, která může být v rozporu s konkrétní naplňovanou realitou. Vybraní autoři představovali zároveň důležité osobnosti antikoloniálního hnutí a téma vzdoru, revoluce a dobytí svobody tak pro ně bylo takřka nevyhnutelné. Jednotlivé divadelní hry však nabízí specifické pohledy na kýženou společenskou změnu. Nejde jen o soustředění se na jinou etapu boje proti kolonialismu, která souvisí s rozdílným datem vzniku děl. Každý z autorů záměrně revoluční myšlenky jinak zpracovává, každý ukazuje boj za svobodu v jiném světle. Práce zkoumá, jakými prostředky se divadelní hry ke společnému motivu revoluce vztahují. |
References |
Primární literatura:
Yacine, Kateb. Le cadavre encerclé. In: YACINE, Kateb. Le Cercle des représailles: théâtre. Paris: Seuil, 1959. DADIÉ, Bernard Binlin. Îles de tempête: pièce en sept tableaux. Paris: Présence Africaine, 1973. Césaire, Aimé. Une saison au Congo. Paris: Seuil, 1967. Sekundární literatura: ARNAUD, Jacqueline. La littérature maghrébine de langue française. Paris: Publisud, 1986. CHEVRIER, Jacques. La littérature nègre. 2. édition. Paris: Armand Colin, 2003. CHEVRIER, Jacques. Littératures francophones d'Afrique noire. Aix-en-Provence: Édisud, 2006. KESTELOOT, Lilyan. Histoire de la littérature négro-africaine. Paris: Karthala, 2002. . |