Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace ve výuce a její realizace v edukačním procesu
Thesis title in Czech: Přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace ve výuce a její realizace v edukačním procesu
Thesis title in English: Elementary teachers conviction of the possibilities of individualization in education and its implementation in the educational process
Key words: Individualizace|diferenciace|základní škola|metoda vyučování|učitel
English key words: Individualization|differentiation|elementary school|teaching method|teacher
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.12.2019
Date of assignment: 16.12.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.07.2020
Date and time of defence: 09.09.2020 12:00
Date of electronic submission:31.07.2020
Date of proceeded defence: 09.09.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce Přesvědčení učitelů na základní škole o možnostech individualizace ve výuce a její realizace v edukačním procesu uvádí do tématu Individualizace a vysvětluje základní pojmy (základní škola, individualizace, diferenciace, speciální vzdělávací potřeby...). Práce rovněž poskytuje výčet výchozích teorií individualizace a popis konkrétní základní školy, kde bude probíhat dotazování respondentů. V praktické části jsou zpracovány rozhovory s pedagogy konkrétní základní školy, dotazování je zaměřeno na postoj a povědomí o individualizaci, na realizaci individualizace ve výuce, na faktory ovlivňující individualizaci a porovnání míry výskytu individualizace u žáků s SVP a u žáku bez SVP.
References
BREDOVÁ, R. 2014. Možnosti individualizace a diferenciace výuky v současné škole. Praha: Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce N. Mazáčová.
CVEŠPEROVÁ, D., 2014. Individualizace a diferenciace ve výuce na 1. stupni ZŠ. Brno: Diplomová práce. Masarykova Univerzita. Pedagogická fakulta. Vedoucí práce V. RODRIGUEZOVÁ.
KASÍKOVÁ, H., VALENTA, J., Reformu dělá učitel aneb Diferenciace, individualizace, kooperace ve vyučování. Praha: IKARUS Mělník.1994.
KOŠŤÁLOVÁ, H.: Efektivní vyučování respektuje přirozené procesy učení. In: Učím s radostí. Agentura STROM, Praha 2003.
KŘIVÁNEK, Z.: Typologie a diferenciace ve výuce elementárního čtení. In: kolektiv autorů: K současným problémům vnitřní transformace primární školy. Univerzita Karlova, Praha 1998.
MALINOVÁ; MELICHAR. Diferenciace v primárním a preprimárním vzdělávání a rozvoj matematického myšlení [online]. [cit. 2018-06-18].
MAŇOUROVÁ, Z.: Moderní pohled na výuku prvopočátečního čtení a psaní z hlediska nazírání na chybu a práci s chybou. In: Didaktické studie, ročník 1 (V), č. 2, 2009. univerzita Karlova, Praha 2009.
MAREŠ, J.: Styly učení žáků a studentů. Portál, Praha 1998. Pasch M.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha 1998.
PRŮCHA, J., Walterová E., Mareš J.: Pedagogický slovník. Portál, Praha 1995.].
STRAKOVÁ, J. 2010. „Dopad diferenciace vzdělávacích příležitostí v povinném vzdělávání na vývoj nerovností ve výsledcích žáků v ČR po roce 2000.“ Pedagogika 60: 21-37.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kolektiv. 2007. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, a.s.
ZIELENIECOVÁ, P. Metody a organizační formy výuky: Výuka, vyučování, učení. Přímá a nepřímá výuka. Diferenciace a individualizace výuky. [MFF UK; 2015 6. 5.; Praha, Česká republika] 2015.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html