Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchova a vzdělávání nadaných žáků
Thesis title in Czech: Výchova a vzdělávání nadaných žáků
Thesis title in English: Education of gifted pupils
Key words: nadání|talent|výchova|vzdělávání|inkluze|nadaný žák|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|podpora nadaných žáků
English key words: gift|talent|education|inclusion|pupil with special educational needs|support for gifted pupils
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.12.2019
Date of assignment: 10.12.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 16.12.2019
Date and time of defence: 15.06.2020 10:00
Date of electronic submission:04.05.2020
Date of proceeded defence: 15.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných žáků. Práce má čistě teoretický charakter. Cílem práce jeproniknout do problematiky nadání a poukázat na možnosti, způsoby a metody vzdělávání nadaných žáků ve školských zařízeních i mimo ně.
Práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů, identifikaci nadání a na legislativu upravující jejich podporu ve vzdělávání. Popisuje možnosti a metody vzdělávání nadaných žáků ve školních institucích i v mimoškolních střediscích. Svou pozornost věnuje možnostem dalšího vzdělávání pedagogů a výzkumům, které byly na téma nadaných žáků realizovány. Zmiňuje také strategie vzdělávací politiky ČR.
References
DOČKAL, Vladimír (2005). Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 80-710-6840-3.
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ (2007). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-297-3
HAVIGEROVÁ, Jana Marie (2011). Pět pohledů na nadání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, Lenka (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6.
MUDRÁK, Jiří (2015). Nadané děti a jejich rozvoj.Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html