Výchova a vzdělávání nadaných žáků
Thesis title in Czech: | Výchova a vzdělávání nadaných žáků |
---|---|
Thesis title in English: | Education of gifted pupils |
Key words: | nadání|talent|výchova|vzdělávání|inkluze|nadaný žák|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|podpora nadaných žáků |
English key words: | gift|talent|education|inclusion|pupil with special educational needs|support for gifted pupils |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 10.12.2019 |
Date of assignment: | 10.12.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 16.12.2019 |
Date and time of defence: | 15.06.2020 10:00 |
Date of electronic submission: | 04.05.2020 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných žáků. Práce má čistě teoretický charakter. Cílem práce jeproniknout do problematiky nadání a poukázat na možnosti, způsoby a metody vzdělávání nadaných žáků ve školských zařízeních i mimo ně. Práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů, identifikaci nadání a na legislativu upravující jejich podporu ve vzdělávání. Popisuje možnosti a metody vzdělávání nadaných žáků ve školních institucích i v mimoškolních střediscích. Svou pozornost věnuje možnostem dalšího vzdělávání pedagogů a výzkumům, které byly na téma nadaných žáků realizovány. Zmiňuje také strategie vzdělávací politiky ČR. |
References |
DOČKAL, Vladimír (2005). Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 80-710-6840-3. FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ (2007). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-297-3 HAVIGEROVÁ, Jana Marie (2011). Pět pohledů na nadání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4. HŘÍBKOVÁ, Lenka (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6. MUDRÁK, Jiří (2015). Nadané děti a jejich rozvoj.Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7. |