Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Thesis title in Czech: Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Thesis title in English: Education of pupils with different mother tongue
Key words: žák s odlišným mateřským jazykem|integrace|žák-cizinec|inkluze|bilingvismus|jazykové bariéry|rodina|vzdělávání|čeština jako druhý jazyk
English key words: pupil with a different mother tongue|integration|pupil-foreigner|inclusion|bilingualism|language barriers|family|education|Czech language as a second language
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.11.2019
Date of assignment: 07.11.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.11.2019
Date and time of defence: 15.06.2020 10:00
Date of electronic submission:02.05.2020
Date of proceeded defence: 15.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Bude mít teoreticko-empirický charakter.
Cílem práce je popsat a charakterizovat, jakými způsoby žáci s OMJ získávají podporu a s čím se rodiny potýkají v souvislosti s jejich vzděláváním a začleňováním.
Teoretická část podá informace o začleňování žáků s OMJ, základních pojmech, legislativě a aktuálních koncepčních dokumentech. Dále popíše bariéry, které znesnadňují integraci a inkluzi žáka s OMJ. Nabídne přehled strategií podpory pro dítě i rodinu.
Praktickou část bakalářské práce pak budou tvořit případové studie několika dětí s OMJ. Analyzuji a interpretuji data získaná polostrukturovanými rozhovory s dětmi i jejich rodinami.
References
RADOSTNÝ, Lukáš. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1.
TITĚROVÁ, Kristýna, Lukáš RADOSTNÝ, Zuzana BRUMLICHOVÁ, Klára HORÁČKOVÁ a Petra VÁVROVÁ. Vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem: systémová doporučení. Praha: Meta - Společnost pro příležitosti mladých migrantů, [2014]. ISBN 978-80-270-2568-8.
KOLDINSKÁ, Kristina, SCHEU, Harald Christian a Martin ŠTEFKO, ed. Sociální integrace cizinců. Praha: Auditorium, 2016. ISBN 978-80-87284-60-5.
KOSTELECKÁ, Yvona. Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-630-7.
JARKOVSKÁ, Lucie. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0792-4
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html