Souvislost citové vazby, sebehodnocení a vědomí vlastní účinnosti u adolescentů.
Thesis title in Czech: | Souvislost citové vazby, sebehodnocení a vědomí vlastní účinnosti u adolescentů. |
---|---|
Thesis title in English: | Relationship between attachment,self-esteem and self-efficacy in adolescents |
Key words: | sebehodnocení|vědomí vlastní účinnosti|vyhýbavost|úzkostnost|adolescence |
English key words: | self-esteem|self-efficacy|avoidance|anxiety|adolescence |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.10.2019 |
Date of assignment: | 30.10.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.11.2019 |
Date and time of defence: | 01.09.2020 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2020 |
Date of proceeded defence: | 01.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. |
Guidelines |
Cílem této práce je zmapovat citovou vazbu v adolescenci, vědomí vlastní účinnosti a sebehodnocení adolescentů a zjistit, jakou mají tyto proměnné vzájemnou souvislost.
Obsahem literárně přehledové části budou závěry ze zahraničních studií týkající se citové vazby v adolescenci, vědomí vlastní účinnosti i sebehodnocení adolescentů, a to jak na v teoretické rovině, tak bude obsahovat již známé závěry z realizovaných výzkumů, které se vztahují k této problematice. Návrh výzkumu: kvantitativní výzkum, který bude realizován na vzorku participantů získaných na středních školách, citová vazba k rodičům bude zjištována dotazníkem Inventory of Parent and Peer Attachment (IPPA), vědomí vlastní účinnosti škálou General Self-Efficacy Scale (GSE) a sebehodnocení bude zjišťováno Rosenbergerovou škálou sebehodnocení „SEI“. Následně bude provedeno statistické zpracování získaných dat. Výsledky výzkumy mohou posloužit k obohacení psychoterapeutické práce s adolescenty. |
References |
Allen, J. P., & Land, D. (1999). Attachment in adolescence. In J. Cassidy & P. R. Shaver (Eds.), Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications (pp. 319-335). Retrieved from:http://people.virginia.edu/~psykliff/pubs/publications/at2.pdf
Chia-huei, W. (2009). The relationship between attachment style and self-concept clarity: The mediation effect of self-esteem. Personality and Individual Differences, 47, 42–46. Locker, J., & Cropley, M. (2004). Anxiety, depression and self-esteem in secondary school children: An Investigation into the impact of standard assessment tests (SATs) and other important school examinations. School Psychology International, 25, 333–345. McCormick, B., C., Kennedy, H. J. (1994).Parent-child attachment working models and self-esteem in adolescence, Journal of Youth and Adolescence, 23, 1-18. Orrie, D., Omrit B. I., & Kurman, J. (2013). Attachment, self-esteem and test anxiety in adolescence and early adulthood. Educational Psychology, 34, 659 – 673. |