Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Souvislost citové vazby, sebehodnocení a vědomí vlastní účinnosti u adolescentů.
Thesis title in Czech: Souvislost citové vazby, sebehodnocení a vědomí vlastní účinnosti u adolescentů.
Thesis title in English: Relationship between attachment,self-esteem and self-efficacy in adolescents
Key words: sebehodnocení|vědomí vlastní účinnosti|vyhýbavost|úzkostnost|adolescence
English key words: self-esteem|self-efficacy|avoidance|anxiety|adolescence
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.10.2019
Date of assignment: 30.10.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.11.2019
Date and time of defence: 01.09.2020 00:00
Date of electronic submission:26.07.2020
Date of proceeded defence: 01.09.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem této práce je zmapovat citovou vazbu v adolescenci, vědomí vlastní účinnosti a sebehodnocení adolescentů a zjistit, jakou mají tyto proměnné vzájemnou souvislost.
Obsahem literárně přehledové části budou závěry ze zahraničních studií týkající se citové vazby v adolescenci, vědomí vlastní účinnosti i sebehodnocení adolescentů, a to jak na v teoretické rovině, tak bude obsahovat již známé závěry z realizovaných výzkumů, které se vztahují k této problematice.
Návrh výzkumu: kvantitativní výzkum, který bude realizován na vzorku participantů získaných na středních školách, citová vazba k rodičům bude zjištována dotazníkem Inventory of Parent and Peer Attachment (IPPA), vědomí vlastní účinnosti škálou General Self-Efficacy Scale (GSE) a sebehodnocení bude zjišťováno Rosenbergerovou škálou sebehodnocení „SEI“. Následně bude provedeno statistické zpracování získaných dat.
Výsledky výzkumy mohou posloužit k obohacení psychoterapeutické práce s adolescenty.
References
Allen, J. P., & Land, D. (1999). Attachment in adolescence. In J. Cassidy & P. R. Shaver (Eds.), Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications (pp. 319-335). Retrieved from:http://people.virginia.edu/~psykliff/pubs/publications/at2.pdf

Chia-huei, W. (2009). The relationship between attachment style and self-concept clarity: The mediation effect of self-esteem. Personality and Individual Differences, 47, 42–46.

Locker, J., & Cropley, M. (2004). Anxiety, depression and self-esteem in secondary school children: An Investigation into the impact of standard assessment tests (SATs) and other important school examinations. School Psychology International, 25, 333–345.

McCormick, B., C., Kennedy, H. J. (1994).Parent-child attachment working models and self-esteem in adolescence, Journal of Youth and Adolescence, 23, 1-18.

Orrie, D., Omrit B. I., & Kurman, J. (2013). Attachment, self-esteem and test anxiety in adolescence and early adulthood. Educational Psychology, 34, 659 – 673.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html