Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pedagogická práce s žákem s PAS v běžné školní praxi
Thesis title in Czech: Pedagogická práce s žákem s PAS v běžné školní praxi
Thesis title in English: Pedagogic work with PAS pupil in common school practise
Key words: Poruchy autistického spektra|inkluze|vzdělávání
English key words: Autism spectrum disorders|inclusion|education
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.09.2019
Date of assignment: 23.09.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.12.2020
Date and time of defence: 03.06.2021 09:00
Date of electronic submission:23.12.2020
Date of proceeded defence: 03.06.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce představuje inkluzivní vzdělávání žáka s PAS na základní škole běžného typu. Zabývá se vymezením pojmu poruchy autistického spektra v souvislosti s problematikou vzdělávání žáků s touto diagnózou. Práce popisuje úpravu podmínek vzdělávání a možné odlišnosti v přístupu pedagogických pracovníků k těmto žákům. Pozornost je dále věnována inkluzi a jejím specifikům.
Praktická část diplomové práce zjišťuje názory pedagogických pracovníků školy ke vzdělávání žáka s PAS a strategie, které při jeho vzdělávání tito pracovníci uplatňují. Kvalitativní výzkum je uskutečňován prostřednictvím zkoumání pedagogické dokumentace a individuálních rozhovorů s účastníky edukačního procesu, především pedagogy a asistenty pedagoga.
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké názory zaujímají pedagogičtí pracovníci školy běžného typu ke vzdělávání žáka s PAS a jaké strategie při práci s ním uplatňují. Dílčím cílem tedy je zmapování názorů na vzdělávání žáka s PAS mezi vedoucími pracovníky základních škol, učiteli a mezi pedagogickými asistenty. Těžiště práce představují rozhovory s pedagogy a jejich analýza.
References
ADAMUS, Petr. Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra. Ostrava: Montanex, 2016. 75 s. ISBN 978-807-2254-361.
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. 207 s. ISBN 978-802-6211-952.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. 493 s. ISBN 978-802-6207-689.
VOSMIK, Miroslav a Lucie BĚLOHLÁVKOVÁ. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010. 197 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3676-872.
ŽAMPACHOVÁ, Zuzana a Věra ČADILOVÁ. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 80 s. ISBN 978-802-4433-776.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Praha: Portál, 2008. 405 s. ISBN 978-80-7367-475-5.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html