Pedagogická činnost Mezigeneračního centra Julie
Thesis title in Czech: | Pedagogická činnost Mezigeneračního centra Julie |
---|---|
Thesis title in English: | Educational Activity of Intergenerational Center Julie |
Key words: | mezigenerační učení|předškolní vzdělávání|edukace seniorů|speciální pedagogika|sociální pedagogika|logopedie |
English key words: | intergenerational education|preschool education|education of adults and seniors|special pedagogy|social pedagogy|speech therapy |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.09.2019 |
Date of assignment: | 05.09.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 30.10.2019 |
Date and time of defence: | 08.09.2020 09:00 |
Date of electronic submission: | 20.07.2020 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se soustředí na Mezigenerační centrum Julie, které v sobě spojuje centrum denních služeb pro seniory a dospělé osoby a mateřskou školu, přičemž pracuje s klienty s poruchami komunikace. Cílem práce je popis vzdělávacích i výchovných aktivit s oběma skupinami klientů a zaměření na aktivity, které probíhají, když jsou skupiny pohromadě, a které se dají označit jako mezigenerační učení.
Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části přiblížím problematiku mezigeneračních vztahů v současné společnosti a představím několik druhů organizací, které se zabývají prací s více generacemi a aplikují mezigenerační programy. Také zmíním již existující práce a výzkumy na toto téma. Protože další důležitou část pedagogické činnosti Mezigeneračního centra Julie tvoří logopedická práce s klienty, uvedu vybrané logopedické metody, které se v centru využívají. V empirické části provedu vlastní výzkum (design případové studie) v Mezigeneračním centru Julie, jenž bude zahrnovat pozorování v zařízení a rozhovory s jednotlivými aktéry – vybranými klienty a pracovníky centra. |
References |
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, 2017.
NEUBAUER, Karel a Tereza SKÁKALOVÁ. Poruchy komunikace u dospělých a stárnoucích osob. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. RABUŠICOVÁ, M., L. KAMANOVÁ a K. PEVNÁ. O mezigeneračním učení. Brno: Masarykova univerzita, 2011 RABUŠICOVÁ, M., K. BRÜCKNEROVÁ, L. KAMANOVÁ, P. NOVOTNÝ, K. PEVNÁ a Z. VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení: teorie, výzkum, praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2016. |