Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Supervize jako nástroj podpory učitelů na základních školách
Thesis title in Czech: Supervize jako nástroj podpory učitelů na základních školách
Thesis title in English: Supervision as a supporting tool for teachers at elementary schools
Key words: Individuální supervize|skupinová supervize|týmová supervize|mentoring|učitelská profese|psychická zátěž|kompetence|konfliktní situace|problémové situace
English key words: Individual supervision|group supervision|team supervision|mentoring|teaching profession|psychological burden|competence|conflict situation|problem situation
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. David Čáp, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.06.2019
Date of assignment: 19.06.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.06.2019
Date and time of defence: 18.06.2020 00:00
Date of electronic submission:06.05.2020
Date of proceeded defence: 18.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Vladěna Janoušková
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je zabývat se rozvojovými možnostmi supervize ve školním prostředí. Zaměříme se na různé typy a formy supervizí, roli supervizora, na její účel a efektivitu. Dále se práce bude věnovat konfliktu v kontextu školního prostředí. Zaměříme se na zvládání konfliktních situací mezi žáky a učiteli před a po realizaci supervize. Z různých druhů supervizí se budeme věnovat především supervizi v podobě balintovské skupiny a chceme zjišťovat, zda povede ke konstruktivnímu způsobu řešení konfliktních situaci mezi žákem a učitelem.

Návrh výzkumu si klade za cíl nejenom zmapování současné situace zapojení supervize jako nástroje podpory pro učitele základních škol. Zároveň půjde o zmapování dalších nástrojů, které využívají učitelé, kteří se neúčastní supervize a těch, kteří se supervize účastní.

Předpokládám, že učitelé, kteří se supervize účastní, dokáží vyjmenovat a v edukační interakci se žáky používat mnohem více nástrojů, jak zvládat konkrétní konfliktní situaci, kterou jim bude modelově předložena než učitelé, kteří supervizi nevyužívají.

Bakalářská práce může přinést aktuální informace o možnostech supervize ve smyslu podpory profesních dovedností učitelů základní školy, které souvisejí s efektivitou edukačních interakcí učitelů a žáků.
References
Aseltine, J. M., Faryniaarz, J. O., Rigazio-DiGilio, A. J.: (2006). Supervision of Learning. Alexandria, Va: ASCD.

Baštecká, B., Čermáková, V., Kinkor, M. (2016). Týmové supervize: Teorie a praxe. Praha: Portál.

Havrdová, Z., Hajný M. et al. (2008). Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galen.

Hawkins, P., Shohet, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesí. Praha: Portál.

Kolektiv autorů. (2013). Supervize jako forma prevence syndromu vyhoření v procesu vzdělávání. In. Sborník ke konferenci Rozvoj školy a supervize, konané 31.5. 2012 v Kameniském Šenově v rámci projektu Potřeby učitelů a žáků a inkluze. Praha: Lumen vitale – Centrum vzdělávání, o.s.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html