Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Thesis title in Czech: Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Thesis title in English: Alternative Approaches to Education at Selected High Schools
Key words: Alternativní přístupy ke vzdělávání|alternativní školy|střední školy|inovace ve vzdělávání|případová studie
English key words: Alternative Approaches to Education|Alternative Schools|High Schools|Inovations in Education|Case study
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.06.2019
Date of assignment: 05.06.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 21.10.2019
Date and time of defence: 16.06.2020 10:00
Date of electronic submission:11.05.2020
Date of proceeded defence: 16.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se bude zabývat alternativními přístupy ke vzdělávání na středních školách. Východisky práce budou problematika alternativního a inovativního vzdělávání v historických souvislostech a současná situace v této oblasti v Čechách a zahraničí se zaměřením na specifické prostředí středních škol. Práce se bude detailněji soustředit na tři vybrané střední školy, jejichž alternativní přístupy ke vzdělávání budou komplexně zkoumány metodou vícečetné případové studie. Cílem práce bude popis a analýza těchto alternativních přístupů ke vzdělávání, dílčími cíli dále analýza ideových východisek jednotlivých škol, identifikace specifik daných přístupů ke vzdělávání, zkoumání výuky a poukázání na přednosti i problémy alternativních přístupů ke vzdělávání vybraných škol.
Předběžná struktura práce:
1) Alternativní vzdělávání obecně, vymezení pojmu, stručné historické souvislosti
2) Současná situace v oblasti alternativní pedagogiky v ČR a v zahraničí
3) Specifické prostředí středních škol a charakteristika jejích studentů, střední školy s alternativním přístupem ke vzdělávání v ČR
4) Vícečetná případová studie vybraných středních škol v Praze s alternativním přístupem ke vzděláváním.
References
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.

MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.

PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.

RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Rýdl, 1994. ISBN 80-900035-8-3.

RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: Institut sociálních vztahů, nakladatelství, 2003. Pedagogika. ISBN 80-86642-17-8.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.

TICHÝ, František. Přírodní škola - cesta jako cíl, aneb, vyprávění o minulosti, současnosti a zkušenostech alternativního gymnázia. Semily: Geum, 2011. ISBN 978-80-86256-73-3.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html