Raná péče a inkluzivní vzdělávání dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami
Thesis title in Czech: | Raná péče a inkluzivní vzdělávání dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami |
---|---|
Thesis title in English: | Early care and inclusive education for pre-school children with special educational needs |
Key words: | raná péče|předškolní zařízení|předškolní vzdělávání|speciální potřeby|inkluzivní vzdělávání|diagnostika |
English key words: | early care|preschool facilities|preschool education|special needs|inclusive education|diagnostics |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.06.2019 |
Date of assignment: | 05.06.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.11.2019 |
Date and time of defence: | 03.09.2021 10:00 |
Date of electronic submission: | 17.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 03.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Obsah práce bude ve velké míře vycházet z osobních pracovních zkušeností získaným v rámci praxe ve Fakultní MŠ se speciální péčí, jejíž součástí je Speciální pedagogické centrum. Toto odborné pracoviště je specifické tím, že se nespecializuje na práci s dětmi s jedním druhem oslabení, jako jiná odborná pracoviště, ale v jeho péči je cca 200 klientů – dětí především předškolního věku s různými speciálními vzdělávacími potřebami / autismus, dysfázie, opožděný Diplomová práce se bude zabývat specifiky daného odborného pracoviště a dalších odborných pracovišť, které poskytují ranou péči a korigují následný průběh inkluzivního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním zařízení.
Výzkumným cílem práce bude porovnat úspěšnost inkluzivního vzdělávání dětí, kterým byla před vstupem do předškolního zařízení poskytována systematická raná péče a dětí, které byly diagnostikovány až v průběhu předškolního vzdělávání. Budou využity především metody kvalitativního výzkumu – pozorování, kazuistika, rozhovor. |
References |
BARTOŇOVÁ, M. BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012
HRADÍLKOVÁ, T. Praxe a metody rané péče v ČR. Praha: Portál, 2018 MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2015 ŠÁNDOROVÁ, Z. Raná péče v referenčním poli speciální pedagogiky a sociálních služeb. Univerzita Pardubice, 2017 NEWMAN S., Hry a činnsoti pro vývoj dítěte s postižením, Portal 2004 KERR S., Dítě se speciálními potřebami, Portal 1997 HAEFELE B., WOLF-FILSINGER M., Každý začátek v matřské škole je těžký, Portal 1993 VÁGNEROVÁ M., Vývojová psychologie. Dětství a dospívání, Karolinum https://www.ranapece.cz/olomouc1/pomucky-a-literatura/ Legislativa : Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách Vyhláška č. 27/2016 sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění účinném od 1. 9. 2017 Vyhláška č.14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání |