Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Digitálne výukové hry perspektívou žiakov základných škôl
Thesis title in thesis language (Slovak): Digitálne výukové hry perspektívou žiakov základných škôl
Thesis title in Czech: Digitální výukové hry perspektivou žáků základních škol
Thesis title in English: Digital educational games from the perspective of primary school pupils
Key words: digitální výukové hry|žáci|základní škola|vzdělávání
English key words: digital educational games|pupils|primary school|education
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: slovenština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Michal Švarný
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.05.2019
Date of assignment: 28.05.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.11.2019
Date and time of defence: 02.09.2020 09:00
Date of electronic submission:29.07.2020
Date of proceeded defence: 02.09.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: MgA. Ondřej Javora, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je prozkoumat využívání digitálních výukových her z perspektivy žáků základních škol a popsat jejich informační chování v souvislosti s používáním výukových her. V teoretické části budou charakterizovány různé pohledy na výukové hry a jejich využívání ve školní praxi, zároveň bude popsán možný vliv rodičů a fenomén tzv. digitálního rodičovství. Praktická část bude realizována formou focus groups se žáky základních škol zaměřených na dané téma. Výsledky budou zasazeny do kontextu současného empirického i teoretického výzkumu využívání her ve výuce. Přínosem práce bude kvalitativní analýza informačního chování žáků a identifikace jejich rozmanitých postojů k výukovým hrám a efektivnosti her ve výuce. Na základě výsledků budou formulovány hypotézy pro možný následný kvantitativní výzkum.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
GEE, J. P. (2003).What video games have to teach us about learning and literacy. New York, Palgrave Macmillan.
BECKER, K. (2017).Choosing and using digital games in the classroom: a practical guide. SPRINGER.
FREITAS, S. D., & MAHARG, P. (2011).Digital games and learning. New York, N.Y., Continuum.
Marklund, B. B. (2015).Unpacking digital game-based learning: the complexities of developing and using educational games. University of Skövde, Skövde.
ROMERO, M., SAWCHUK, K., BLAT, J., SAYAGO, S., & OUELLET, H. (2017). Game-Based Learning Across the Lifespan Cross-Generational and Age-Oriented Topics.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html