Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech
Thesis title in Czech: Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech
Thesis title in English: Common activities of parents and children in educational context
Key words: Důležití dospělí|dospívající|rodičovské styly výchovy|společné činnosti|volný čas
English key words: Significant others|adolescents|parenting styles|common activities|free time
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 21.05.2019
Date of assignment: 21.05.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.05.2019
Date and time of defence: 14.09.2020 00:00
Date of electronic submission:26.07.2020
Date of proceeded defence: 14.09.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Guidelines
Projekt diplomové práce se zaměřuje na edukační souvislosti rodinné výchovy a vztahů rodičů a dětí. Literárně-přehledová část se zaměří na společné činnosti rodičů a dětí v rámci působení důležitých dospělých v rodině a zároveň o zřejmé souvislosti i jako významného edukačního prostředku. Jeho cílem je aktualizovat poznatky o společných činnostech rodičů a dětí (Gillernová, 2009). Projekt má charakter empirické studie s kombinovaným designem (kvantitativní část - dotazníkové šetření u dětí od 12 do 16 ti let; kvalitativní část - polostrukturované rozhovory s několika dětmi).
Získaná data budou zpracována standardními statistickými postupy a jejich výsledky mohou sloužit poradenské praxi i rozšíření poznatků o výchovných interakcích v rodině.
References
Bowers, E., Johnson, S., Buckingham, M., Gasca, S., Warren, D., Lerner, J., & Lerner, R. (2014). Important Non-parental Adults and Positive Youth Development Across Mid- to Late Adolescence: The Moderating Effect of Parenting Profiles. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 897-918.

Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. ISV.

Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá Psychologie.

Sarwar, S. (2016). Influence of Parenting Style on Children's Behaviour.

Sobotková, I. (2001). Psychologie rodiny. Portál, sro

Zuzanek, J., & Hilbrecht, M. (2018). Do parents matter? Teens’ time use, academic performance and well-being. Enfances Familles Générations. Revue interdisciplinaire sur la famille contemporaine.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html