Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech
Thesis title in Czech: | Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech |
---|---|
Thesis title in English: | Common activities of parents and children in educational context |
Key words: | Důležití dospělí|dospívající|rodičovské styly výchovy|společné činnosti|volný čas |
English key words: | Significant others|adolescents|parenting styles|common activities|free time |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 21.05.2019 |
Date of assignment: | 21.05.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 27.05.2019 |
Date and time of defence: | 14.09.2020 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2020 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Václav Mertin |
Guidelines |
Projekt diplomové práce se zaměřuje na edukační souvislosti rodinné výchovy a vztahů rodičů a dětí. Literárně-přehledová část se zaměří na společné činnosti rodičů a dětí v rámci působení důležitých dospělých v rodině a zároveň o zřejmé souvislosti i jako významného edukačního prostředku. Jeho cílem je aktualizovat poznatky o společných činnostech rodičů a dětí (Gillernová, 2009). Projekt má charakter empirické studie s kombinovaným designem (kvantitativní část - dotazníkové šetření u dětí od 12 do 16 ti let; kvalitativní část - polostrukturované rozhovory s několika dětmi).
Získaná data budou zpracována standardními statistickými postupy a jejich výsledky mohou sloužit poradenské praxi i rozšíření poznatků o výchovných interakcích v rodině. |
References |
Bowers, E., Johnson, S., Buckingham, M., Gasca, S., Warren, D., Lerner, J., & Lerner, R. (2014). Important Non-parental Adults and Positive Youth Development Across Mid- to Late Adolescence: The Moderating Effect of Parenting Profiles. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 897-918.
Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. ISV. Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá Psychologie. Sarwar, S. (2016). Influence of Parenting Style on Children's Behaviour. Sobotková, I. (2001). Psychologie rodiny. Portál, sro Zuzanek, J., & Hilbrecht, M. (2018). Do parents matter? Teens’ time use, academic performance and well-being. Enfances Familles Générations. Revue interdisciplinaire sur la famille contemporaine. |