Pojetí úspěchu a neúspěchu při práci s klienty z pohledu pracovníků střediska výchovné péče
Thesis title in Czech: | Pojetí úspěchu a neúspěchu při práci s klienty z pohledu pracovníků střediska výchovné péče |
---|---|
Thesis title in English: | The conception of the succes and failure while working with the clients from the point of view of the educational care center´s workers |
Key words: | středisko výchovné péče|riziková mládež|(pedagogičtí) pracovníci|profesní sebehodnocení|úspěch|neúspěch |
English key words: | educational care center|at-risk youth|(teaching) staff|self-evaluation|success|failure |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 11.04.2019 |
Date of assignment: | 11.04.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 22.05.2019 |
Date and time of defence: | 03.09.2021 10:00 |
Date of electronic submission: | 15.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 03.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je zjistit, jak pracovníci střediska výchovné péče vnímají úspěšnost a neúspěšnost své práce a podle jakých ukazatelů hodnotí svou práci. Odborná literatura upozorňuje na to, že neexistují sebediagnostická kritéria na posouzení úspěchu a neúspěchu této práce.
Práce bude mít empiricko-teoretický charakter. V teoretické části bude pozornost věnována nejprve střediskům výchovné péče, jejich poslání a činnosti. Dále klientům středisek výchovné péče, charakteru jejich výchovných obtíží. Na závěr pracovníkům středisek výchovné péče, jejich pracovní náplni ve vztahu ke klientům a pozitivním i negativním aspektům výkonu jejich profese. V empirické části bude proveden výzkum ve vztahu k výše uvedenému cíli práce. Metodologie bude založena na kvalitativním šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Data budou zpracována s použitím zakotvené teorie (otevřené kódování, vyložení karet). |
References |
JANSKÝ, P. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-534-9.
KRAUS, B. POLÁČKOVÁ, V., et al. Člověk – prostředí – výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2. SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vydání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I.: Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6311-2. WAGNEROVÁ, I. Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2361-7. ŽUFNÍČEK, J., et al. Vybraná témata vychovatelské praxe: inspirace pro vychovatele v zařízeních ústavní a ochranné výchovy. Praha: Národní ústav pro vzdělání, 2012. ISBN 978-80-87652-59-6. Legislativa: - Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, - Vyhláška č. 458/2005 Sb., kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče. |