Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role pedagoga ve vzdělávání nadaných
Thesis title in Czech: Role pedagoga ve vzdělávání nadaných
Thesis title in English: Teachers' role in the education of gifted children
Key words: nadáné dítě|učitel|inteligence|vzdělávání|stigmatizace|motivace|potenciál|talent
English key words: gifted child|teacher|intelligence|education|labelling|motivation|potential|talent
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.02.2019
Date of assignment: 20.02.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.05.2019
Date and time of defence: 17.06.2020 09:00
Date of electronic submission:29.04.2020
Date of proceeded defence: 17.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce se zabývá rolí pedagoga v procesu vzdělávání nadaných žáků. Cílem práce je porozumět tomu, jaký vliv má osobnost a přístup pedagoga na rozvoj potenciálu nadaných žáků a na jejich motivaci ke vzdělávání. V teoretické části se práce bude nejprve zabývat problematikou nadaných dětí. Dále se zaměří na osobnost pedagoga, konstrukce nadání, nastavení mysli a komunikaci s žákem jako na hlavní faktory ovlivňující vzdělávání nadaného dítěte. Praktická část bude obsahovat kvalitativní výzkum vedený formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími nadaných dětí. Dále pak rozhovory s vybranými nadanými žáky za účelem zjištění vlivu učitelského postoje na jejich vzdělávání a motivaci. Výsledky kvalitativní analýzy přinesou nové poznatky o vlivu pedagogů na vzdělávání nadaných, a to jak z perspektivy vyučujících, tak i nadaných žáků.
References
Havigerová, J.-M., 2013. Vyhledávání nadaných v předškolním věku, České Budějovice: Grada.
Hříbková, L., 2009. Nadání a nadaní, Praha: Grada.
Jurášková, J., 2006. Základy pedagogiky nadaných, Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství.
Laznibatová, J., 2001. Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie, Bratislava: Iris.
Millerová, A., 2012. Drama nadaného dítěte přepracované a rozšířené vydání., Praha: Triton.
Mudrák, J., 2015. Nadané děti a jejich rozvoj, České Budějovice: Grada.
Plháková, A., 1999. Přístupy ke studiu inteligence, Olomouc: Univerzita Palackého.
Portešová, Š., 2011. Rozumově nadané děti s dyslexií, Praha: Portál.
Renzulli, J. et al., 2008. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí, Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html